Oversigt over animationer    

Siden maj 2004 har Roug design kunne tilbyde Animation VR.
på følgende side er alle animationer samlet.

Opgaven kan løses på følgende måder:

  1. Jeg får tilsendt tekniske tegninger, bygger produktet op i 3D og renderer herefter med enten almindelige billeder eller animation-VR.
  2. Kunden har selv 3D-modelleret og sender mig 3D-filen. Renderingsprogrammet kan modtage de fleste pro 3D-programmer.
  3. Hvis kunden har produktet i produktion, kan det 3D-scannes hos en, der tilbyder det. Herefter modtager jeg 3D-filen og renderer eller VR-animerer filen.
  4. Produktet er i produktion. Jeg 3D-modellerer og animerer det, frem for at det bliver scannet ind.

Det er forholdsvis nemt at tilføje til en webside, da det er lavet som en html-5 opsætning.

 
     
     
     
vingesejl, skibstransport, bæredygtighed  

Bugatti • Sophus • Koncept

Coronanedlukningsprojekt. April 2020.
En 3D øvelse i at bygge store flader og skæøre ind og forme derfra. Derudover gå i detaljer jeg ikke før har prøvet, fx at bygge et grillnet op.

animation ses nedenfor

Tryk på billede for at se illustrationer

 

 
 
 
 

Automotive Design Workshops • David Hilton i Köln.

August 2010.
Slutningen af august var jeg i Köln, da jeg var på et intensivt tegnekursus af bildesigner David Hilton. Et kursus som varede i fem dage, hvor de første to dage var hurtige sketchtegnemetoder. De sidste tre dage indeholdt, at vi enten skulle bygge en lermodel op med det koncept vi havde tegnet, eller bygge ideen op i 3D.

Jeg designede en enkeltmandsjetvandflyver, som var tænkt inden for samme kategori i som jetski, et larmende produkt som andre mennesker hader, at være i nærheden af, men som brugeren af produktet elsker at benytte sig af.

Projektet startede med en meget simpel tegning, hvorefter jeg udviklede ideen i 3D.

Få uger efter kurset omdesignede jeg ideen fordi, at jeg ikke kunne åbne de filer jeg havde illustreret nede i Köln. Derfor byggede jeg en ny model op.

 

     
     
     
   
Chevrolet logo, bildesign danmark, sejt bildesign, dansk design,   Marts 2014 • 3D modelleringsøvelse • Chevrolet Hvalborg.

Marts 2014
Øvelsen gik ud på at bygge en model op, ved at starte med at bygge store flader op og derved skære ind i fladerne og runde hjørnerne herefter.

Ideen bag formen har jeg fra et af de mange Corel Draw fladsidetegninger, jeg tegnede og designede ud fra, før jeg begyndte at gå på tegnekurser. Dengang jeg tegnede 2D fladtegninger kaldte jeg hvert projekt et navn, denne fik navnet Hvalborg.

Første model forsøgte jeg at bygge op i slutningen af 09. Herefter har jeg i februar 2012 bygget en ny model op på 3 dage. to efter kiggde jeg igen på konceptet og og igen havde ideen om at bygge en bil med samme koncept i store flader og skære ind og forme videre på fladerne. Heraf har jeg med seneste koncept fundet frem til et bilmærke jeg syntes passede godt til formen.

Tryk på billedet for at se detaljer.

 
 
 
   
 

Aquila Racing Cars ApS.

januar2014
En designkonkurrence om at designe en ensæders miniracerbil. Jeg satte mig sammen med Torben Nyegaard Poulsen hvor vi havde to uger til at designe et forslag. Et forslag som blev udvalgt blandt de 7 udvalgte til at gå videre.
Ved næste fase havde vi 8 uger til at designe et nyt og forbedret forslag.

Tryk på billede for at se billeder og en længere beskrivelse af projektet.

 
 
 
 
 
Cykel design, cykeldesign, dansk designer, dansk design, cool design, designercykel  

Cykelkoncept.

April 2010
Et projekt tilbudt af en brasiliansk danser bosiddende i København, som manglede en 3D modellør til at tegne en ide på en cykel, projektet er afsluttet efter første fase, grundet uenigheder vedr. moms og andre betalingsproblemer.

Senere har jeg valgt at designe cyklen færdig i 3D og fremstille nogle fotorealistiske billeder af cyklen i Keyshot.

De tegninger jeg har lagt ud på nettet har fået meget ros og interesse, mange har spurgt om jeg har haft planer om, at få cyklen i produktion. Heraf har jeg ofte svaret, at jeg mangler penge til kapital til, at få cyklen i produktion.

Konceptet er ikke udregnet og er kun tegnet ud fra konceptet. Da konceptet blev tegnet, tegnede jeg stellet som et tykkere stel end normalt.

Søger investorer til projektet.

Mere beskrivelse og billeder, klik på billedet.

 
 
 
 

Ejendomsselskabet A/S af 24/6 1988

April 2013
3D modellering af kontorbygning. Forslag til nyrenoveringsudtryk af bygningen. Projektet varede en uge. Projektet blev kortet af da jeg var hurtigere end forventet.

 
 
 
 

Ilse Jacobsen • Hornbæk.

Maj 2011.
Start på et muligt samarbejde med tøjdesigner Ilse Jacobsen • Hornbæk. Testprojekt med 3D modellering af designerens kendte regnstøvle.

Tryk på billedet for, at se 3D modelleringerne af Ilse Jacobsens støvle.

 
 
 
 
 
Nordship yachts, lars roug, båddesign, 3d modellering, yachtdesign, formgivning  

Nordship Yachts • Projekter.

Via mit arbejde for Nordship Yachts har jeg fået en god reference, som jeg kan referer til. Ydermere har samarbejdet med Nordship Yachts været med til, at udvikle min kunnen i 3D modellering.

Maj 09 • Nordship 360 DS.
At bygge båden op i 3D, flere detaljer gik igen fra tidligere model jeg har været med til at 3D modellere, hvilket reducerede mit tidsforbrug en del. 360’eren havde premiere i januar 2010 på Düsseldorf International Boat Show. På udstillingen var mine 3D illustrationer præsenteret ved siden af båden. 360'eren blev nomineret til European Yacht of the 10/11.

April 07 • Nordship 380 DS.
Første 3D projekt med Nordship Yachts, som var 3D-modellering af DS 380. 3D randeringerne blev brugt til salgsmateriale før båden blev sat i produktion. 3D illustrationerne var med til at sælge flere både end forventet, før første båd var bygget.

Juni 07 • Grupperapport.
Et andet projekt i 2007 med Nordship Yachts var en grupperapport om nye konceptideer til en bådindretning.

Tryk på billedet og se projekterne med Nordship Yachts.

 
 
 
 
 
 
 
 

Teytaud. Rådgivende Ingeniører A/S og Østerpark bestyrelse.

Teytaud. Rådgivende Ingeniører A/S og Ejerforeningen Østerpark.

Grundet renovering af bygning, 3D modellerede jeg facadeforslag for Teytaud. Rådg. Ing. A/S så Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns kommune kunne godkende forslag til facaderenovering. Renoveringen startede ca efterår 2013.

Teytaud havde to forslag til mønstre på facaden som kommunen skulle godkende. Da jeg allerede havde bygget bygningen op i 3D tilbød jeg derfor, at sætte Teytauds forslag op i 3D. Mine tegninger gjorde, at kommunen blev mere interesserede for ombygningen.

 

 

 
 
 
     
ilva design  

Ilva designkonkurrence.

Marts 2013
En konkurrence hvor man kunne designe en hel stue.
Da Torben og jeg havde tidligere siddet og designet på nogle møbelideer, valgte vi at melde os til konkurrencen og tilføje nogle flere ting til møbelserien.

tryk på billede for at se billeder

 
 
 
 

Golfvogn, dansk golfvogn, golfdesign, dansk design, bildesign, autostyling, formgivning, ergonomi, ergonomiske forhold, tegninger, fedt design, transportdesign, golfbag, golf bag, golfcart, luksusgolfbil, golfbil, bilarkitektur

 

Golfvogn

Februar 2012
En ide jeg fik på grund af et dansk firma lanceret deres ide på en ny golfvogn, men mit syn på den, var at der ikke var meget nyt over den i forhold til hvad der i forvejen var på markedet af golfvogne.

2008 kiggede jegpå hvad der egentlig kunne gøres bedre ved de golfvogne som er ude på markedet. En af de detaljer jeg synes som er et problem ved nuværende golfvogne er, at fastgøre golfbaggen bagi, som ofte er med nogle billige materialer på vognen. Derudover kiggede jeg også på ergonomien og legede med ideen om, at der skulle kunne sidde 3 voksne mennesker ved siden af hinanden, derfor kom jeg op med en rund bænk i stedet for en lige bænk som er på traditionelle golf carts.

Bagi er min ide, at der er integreret golfbags, hvor man sætter sine golfkøller i vognen, plus at bagi, at der er en klapstol til en 4. spiller.

Jeg har kigget på designet mange gange og forbedret detaljer over tid.

Klik på billedet for at se detaljer.

 
 
 

 

Lastbilskoncept

Februar 2012
En lastbil skal ikke have en masse teknik på sig som gør, at den kan se en cykel. I stedet kunne lastbilens design, designes om og derved designes til byen. Det var starten på ideen bag de tegninger jeg tegnede tilbage i 2006.

Derefter har jeg 2008 bygget en model op i Alias med et nyt design.

Februar 2012 byggede jeg endnu et nyt design op i Alias studiotools.

Flere detaljer tryk på billedet

 
 
 
nikesko, stiletter, sko, højhælede, højehæle, 3d sko, damesko  

Integrer sportsbrands med formelle stiletter.

Ideen bag er at jeg dels ville forsøge at forstå formen på en højhælet sko. Derfor har min ide været at bygge højhælet skoform op i 3D og derved integrere sportslogoer ind i skoen.

Selve ideen er at ved at hav denne grundform vil jeg designe forskellige måder at tænke hæle på. Derudover at designe skoen så det ville se ud som at det var et sportsbrand der ar gået ind i højhælsbranchen.

Flere billeder og mere beskrivelse tryk på billedet.

 
 
 
Menu guide

 

Om Roug design • Kompetencer, kontrakt og priser, profil, jobansøgere, drømmehold, nyhedsmails og blog.
Portefølje
• Konsulentprojekter, praktik hos Volkswagen, egne koncepter, og skoleprojekter.
Presse • artikler, pressemeddelelser og nyhedsmails.
Kontakt • Send en e-mail via en formmail, socialemedier og andre websider.
Oversigt • En nem oversigt over alle aktiviteterne på websiden.

 

Roug design • Lars Roug • BA (hons) designer • Langebjergvej 558 • 3050 Humlebæk • Telefon 36 96 45 58 • Skype larsroug