Roug Design, Portefølje, kontakt, sitemap, Lars Roug
 
Presseoversigt og nyhedsmails    

     
   

Artikler.

 

Nyhedsmails

 

     
   
blue technology, Brian Boserup, bæredygtighed, grøn teknologi, containerskibe, den maritime fond, roug design  

Søfart • Drømmen om et skib med vinger

Artikel trykt den 29. oktober 2018.

For at læse artiklen på søfarts webside tryk på menubillede.

   
blue technology, Brian Boserup, bæredygtighed, grøn teknologi, containerskibe, den maritime fond, roug design  

Den Maritime Fond • 1 million KR.

2. oktober 2018
Den maritime fond har tildelt https://bluetechnology.dk projektet en million Kr til "prove of research" til vingesejlet formgivning.

Klik på billedet for at læse beskrivelse.

   
blue technology, fairplay.ihs.com, Brian Boserup,, bæredygtighed, grøn teknologi, containerskibe  

Fairplay.ihs.com - Blue Technology reveals zero-emission vessel type that harnesses wind power

3 September 2018
Artikel skrevet om Blue Technology. En artikel som jeg ikke vidste var skrevet og kom ved en tilfædighed til at google mig til den.

Tryk på billede for at læse artiklen i pdf format.

 

   
vingesejl  

nayaolmer.com: Blue technology and the ship of the future

3. August 2018
Bla står der beskrevet om mit arbejde på projektet:

The People Behind the Liberty

It has been a 10-year development journey for Brian Boserup, who has had assistance from Lars Roug (3D-Illustrater) to visualize the concept. Naval architects, universities, and a number of seafarers and other stakeholders have contributed to mature the original ideas.

Blue Technology is now advised by a board representing major players across the shipping industry, including Henrick O. Madsen, the former president and CEO of DNV-GL, Lars Robert Pedersen, the Deputy Secretary General of BIMCO, Niels Bjørn Mortensen, a former director from Maersk, Sofia Fürstenberg, the Business Development Manager for Nor-Shipping, Søren Vinther Hansen, the COO of Vessel Performance Solutions, and Hans Otto Kristensen, a leading naval architect and environmental consultant for the shipping industry.

 

klik på billedet for at læse artiklen

   
 

Racecar Engineering.

Januar 2014
I forbindelse med deltagelsen i Aqula racing cars designkonkurrence. Blev der skrevet en artikel i ingeniørbladet Racecar Engineering. En artikel om konkurrencen hvori jeg og de andre seks finalisters navne blev nævnt i artiklen.

Tryk på billedet for at læse artiklen

Se mere om min deltagelse i konkurrencen.

   
Lars roug, Pressemeddelelse, kuffertdesign, indbygget vægt, René Gade, kommunikationspartiet, DR P1  

Pressemeddelelse • Dansk koncept forhindrer overvægt

19. august 2009
Via kommunikationspartiet / René Gade (nu (MF) Alternativet) blev det via et samarbejde aftalt, at han ville afslutte samarbejdet med en pressemeddelelse. En pressemeddelelse som omhandlede mit kuffertprojekt, og at nogle skolelever havde taget meget inspiration fra mig.

Beskrivelsen blev kopieret i en lokal avis og DR P1 kontaktede mig og spurgte om jeg havde lyst til at udtale mig i et af deres programmer, hvilket jeg valgte at sige nej tak til.

klik på billede for at læse pressemeddelelsen.

   
 

Motor•Magasinet.

5. nov 2007
Motor•Magasinet. skrev en artikel om mig ved bilmessen i Messecenter Herning, Biler For Alle 2007. Jeg udstillede med mit daværende nye projekt om Danske Bildesignere.

51.640 tilskurere kom til udstillingen.

Download hele siden med artiklen i pdf format (1,7 mb).

   
Lars Roug - JydskeVestkysten, bildesigneren Lars Roug, roug design bil tegninger, dansk design, bilillustrationer, bil illustrationer, kuffert med indbygget vægt.  

JydskeVestkysten

14. november 2006
JydskeVestkysten Artikel relateret til åbning af House Of Innovation i Kolding. JydskeVestkysten interviewede mig da jeg udstillede igennem V25 til åbningen af House Of Innovation.

Download artiklen i pdf format (524 kb) tryk på billedet.

 

Artiklen:

Kufferten kan fortælle sin vægt

Hvad med en kuffert, som kan oplyse sin egen vægt, så man undgår at betale sure penge for dyr overvægt i lufthavnen. Eller hvad med et tapet, der findes i overgangsmønstre, så de forskellige mønstre umærkeligt kan smelte sammen.

Lars Roug og Lene Toni Kjeld har begge lavet meget håndgribelige eksempler på innovation. Mens Lars arbejder på at få sin opfindelse i produktion, er Lenes allerede ude i butikkerne.

De to har lejet sig ind i V25, som er Business Koldings iværksættermiljø, og er gode eksempler på de, der bruger House of Innovation.

De er glade for miljøet.

- Man kan få noget coaching, man bliver bedre til at udvikle sine idéer. Og så får man netværk, siger Lars Roug.

- Det er også fint, at man har et fællesskab og et sted at være hjemme. Det er vigtigt at have et netværk, konstatere hun.

Martin Egede Jensen og Torben Kjær Madsen, der udvikler henholdsvis detailhandel på internettet og et produktions-styringssystemet Six Sigma, er enige.

- Det er vigtigt at have et stærkt netværk og få andre øjne på tingene, siger Torben.

     
Lars Roug - Erhvervs og Økonomiminister Bendt Bendtsen, Kolding, House of Innovation, V25, bildesign, design  

Forhenværende Erhvervs og Økonomiminister Bendt Bendtsen var åbningstaler ved åbningen af House of innovation, og citeres også i artiklen med: "Det er et sted, som kan være fødselshjælper for iværksættere".

Her viser jeg mine to afgangsprojekter til ministeren. Dagen efter var artiklen i JydskeVestkysten.

     
     
   
Massejulemailen 2014    

   
E-mail sendt december 2014
     
     
 

Sådan er livet, det er jul en gang om året og sådan er det.

Normalt op til jul kigger de fleste tilbage på deres år og reflektere over hvor godt det er gået dem i løbet af året, fx hvor mange kunder de har haft, og at de har købt et større kontor et eller andet fint sted hvilket de ønsker, at skrive til deres netværk om. Naturligvis at de også vil holde en større åbningsreception med masser af champagne med danmarksmesteren i sabling som står og knalder champagne af. Jeg indrømmer jeg kender danmarksmesteren i champagnesabling. Jeg holder dog ikke åbningsreception i morgen hvor der vil blive sablet champagne endnu, men forhåbentlig meget snart.

I starten af året, deltog jeg i en designkonkurrence hvor vinderen blev afsløret i midten af januar. Det var en designkonkurrence, som var at designe en, enpersoners racerbil til det danske racerbilsfirma Aquila ApS. Der deltog 27 personer. Jeg deltog sammen med Torben N. Poulsen hvor vores koncept blev udvalgt blandt de sidste 7 finalister. De syv finalister fik en længere kritisk og teknisk beskrivelse af vores indgivende koncepter som vi designede sidst i 2013. Vi fik derfor 2 måneder til, at redesigne vores koncept ud fra de kritikpunkter vi fik. Deadline var 3. januar 2014. Årsagen til deadlinedatoen var, at ideerne skulle udstilles på Aquilas stand på en racerbilsudstilling i Birmingham i England få dage efter. For Torben og mit vedkommende var vores deadline midt i december da vi begge tog til udlandet over julen. Dog rettede vi til i vores juleferie, detaljer jeg rettede til i 3D modelleringerne, da jeg kom hjem den 2 januar. Vi blev nr to i øvrigt.

Jeg fik lidt opmærksomhed på konkurrenceprojektet da en britisk journalist fra et officielt Formel-One årsblad/bog ville skrive en artikel om mig. Artiklen blev dog aldrig til noget da journalisten oplyste mig i en opfølgende mail, at det kostede 20.000 kr for en side eller 33.000 kr for to en halv side. Plus at jeg i øvrigt selv skulle skrive artiklen. Jeg har oplevet sådan en journalismehenvendelse før, og undre mig lidt over dette journalistiske koncept.

Torben og jeg har i år startet flere designkoncepter op sammen, og håber snart, at offentliggøre flere af koncepterne.

     
   

Det er nu et helt år jeg har boet i Humlebæk som jeg flyttede til i september 2013. Jeg bor i et rækkehus som er dobbelt så stort som min forrige lejlighed i København, og som selvstændig arbejdende hjemme er det rart, at kontoret er udvidet. Det er et sted som har givet og stadig giver mig en masse inspiration, herudover har vi i boligforeningen et fællesværksted, som for mig som designer er en stor fordel når jeg bla skal bygge modeller. Mange af naboerne er iværksættere, og kan derved give et par gode råd og inspirere. Området er et meget dynamisk område, bla flyttede jeg hertil på grund af den næsten 180 graders fantastiske udsigt over en mark fra min stue/have. Dog 9 måneder efter jeg flyttede ind, gik et byggearbejde i gang ude foran min udsigt. Det viste sig, at samtlige af Nordsjællands lokale tennisklubber og den lokale gymnastikforening havde forhandlet sig til, at få et sportscenter ude foran. For borgmesteren var der stemmer i at få fedtet for tennispillerne da han blev genvalgt ved kommunalvalget.

Grundet byggeri i min baghave, lykkedes det mig at tage initiativ til i marts måned sammen med naboerne, at invitere de lokale politikerne til vores område. Der kom 1/3 af de folkevalgte politikere, hvilket var 10 folkevalgte. Vi så det som en succes, at der kom det antal politikere, og flertallet følte med os. Desværre fik vi ikke flyttet projektet længere væk fra os, for det krævede ifølge forklaring en helt ny arkitektkonkurrence, selvom vi argumenterede, at man stadig kunne bruge samme vinderformgivningskoncept. Det vil sige min oprindelig 180 graders udsigt jeg havde er nu mindsket til 10/20% af den 180 graders udsigt. Derfor blev jeg hurtigt sat ind i de lokale politikere og er også blevet dus med Borgmesteren og gav viceborgmesteren et knus ved rejsegildet for få dage siden. Jeg må indrømme, at det er meget dynamisk i Humlebæk, og hvem ved måske jeg snart igen begynder, at spille tennis da jeg naturligvis går ud fra, at jeg som nabo kan få et gratis vip medlemskab af Humlebæk tennisklub.

Bonussen ved byggeprojektet har bla været, at jeg er blevet gode venner med mange af håndværkerne fra byggepladsen. Derudover har jeg som transport og industrieldesigner, naturligvis fundet det interessant, at se hvilke maskiner de har brugt i byggearbejdet. I starten af byggeriet var jeg også interesseret i at se hvordan de gravede forskellige jordlag op, og har derfor været lidt fritidsgeolog ved at undersøge jord og sten.

     
 

Hvad angår opgaver, har der ikke været nogle betalende i løbet af året. Der er stadig en skjult finanskrise. Jeg kan dog mærke, at folk er mere positive og ser lysere på tingene. Jeg har den indstilling, at kunderne hænger fint på træerne, de er blot blevet meget modne og træerne er blevet meget høje, de har derfor svært ved, at hoppe ned fra træet, og bankerne står ikke og griber dem ved træet med et udstrakt lagen eller en forlænget guldstige. Jeg har i løbet af året været i forhandling om nogle opgaver, hvor nogle har henvendt sig uopfordret til mig, dog har opgaverne vist sig mere som værende fritidsopgaver.

I starten af 2015 forventer jeg, at der vil være et projekt som bliver afsløret. Et projekt jeg har været en del af de sidste fem år, som indtil videre har været et fritidsprojekt både for mit vedkommende og personen bag projektet. Jeg blev imponeret over konceptet da jeg første gang hørte om det, og har set projektet som en langsigtet plan og mulighed. Projektet er ved at tage form, men har været lidt tynget af, at den maritime branche i Danmark har forholdsvis stor politisk indflydelse, og er svære at få i tale. Men vi har fin opbakning fra flere institutioner herunder DTU, og for øjeblikket er vi ved at færdiggøre en præsentation af konceptet som vil blive offentliggjort i flere medier i foråret 2015. Det bliver spændende at se reaktionen på dette.

Grundet længere perioder mellem opgaverne, valgte jeg i efteråret, at melde mig som statist til filmen "Sommeren 92". Det viste sig at jeg skulle være en irriterende journalist, hvilket passede mig helt fint. Det var også dejligt, at føle sig tilbage til 90'erne.

Jeg glæder mig til 2015, og håber på den kommende champagnereception med danmarksmesteren i sabling vil finde sted snart, især når kommende maritime koncept bliver afsløret. Der er større lokaler i min baghave på 2.000 m2 med 100 p.pladser. Hvis mulig reception finder sted efter august/oktober næste år, så husk evt en tennisketsjer, eller en hulahopring.

Med ønsket om en god jul og et godt nytår, hvor alle DINE drømme, ambitioner og planer også må se sig realiseret og gå i opfyldelse.

 

Med venlig hilsen

Lars Roug Designer - BA (hons) Transport-Product design

     
   
Nyt: roter billeder rundt på en webside.    


Før musen over billedet og tryk ned med venstre knap.
 

E-mail sendt 22. maj 2013

 

Kære kunder,

Nu kan jeg tilbyde jer en opgradering af den 3D-modellering, som jeg har specialiseret mig i.

Mit renderingsprogram muliggør nu, at man på en webside kan dreje og rotere en 3D-illustration rundt om et produkt - men det skal ses for at forstå det til fulde.

Se et par eksempler jeg har lavet i løbet af ugen, på dette link.

Vi kan løse opgaverne på følgende måder:

  1. Jeg får tilsendt tekniske tegninger, bygger produktet op i 3D og renderer herefter med enten almindelige billeder eller animation-VR.
  2. I har selv 3D-modelleret og sender mig 3D-filen. Renderingsprogrammet kan
    modtage de fleste pro 3D-programmer.
  3. Hvis I har produktet i produktion, kan det 3D-scannes hos en, der
    tilbyder det. Herefter modtager jeg 3D-filen og renderer eller VR-animerer filen.
  4. Produktet er i produktion. Jeg 3D-modellerer og animerer det, frem for at
    det bliver scannet ind.Eksemplerne i linket må bruges gratis af de firmaer, jeg har arbejdet sammen med om projektet. Og det er forholdsvis nemt at tilføje til en webside, da det er lavet som en html-5 opsætning.

Hvis I vælger at bruge et af eksemplerne, vil jeg sætte pris på, at I
refererer til mit website.

Med venlig hilsen

 

Lars Roug
BA (hons) Transport-Product design

     
     
   
Julenyhedsmail - Julehilsen 2010    

 

E-mail sendt den 6. december 2010

 

Det er snart jul og nytår og den anledning, vil jeg gerne sende en julehilsen til pro og privatnetværk og ønske glædelig jul og kort fortælle hvordan 2010 har været for mit vedkommende.

Op til premieren af Nordships nye båd i Düsseldorf i Januar 2010 var der en del artikler på forskellige netmedier som viste de tegninger jeg havde tegnet, plus der var en fantastisk norsk artikel i slutningen af 2009 som lød følgende på norsk: ”To nordmenn har kjøpt nyheten fra det danske verftet ut fra tegninger.”

Det var også glædeligt at se mine tegninger blive udstillet på Nordship Yachts stand på Düsseldorf messen. Hvor begge både jeg havde været med til at 3D modellere var udstillet.

For Nordships vedkommende er deres nye båd også blevet godt modtaget efter flere testsejladser og mest spændende er, at båden er nomineret til European Yacht of the Year 2011. Jeg håber naturligvis det bedste for at båden vil vinde, her i januar når det afgøres hvem vinderen er.

Vedr. Nordship kan jeg nævne at en tidligere studiekammerat fra Coventry skrev til mig tidligere i år for, at fortælle at hans chefdesigner, en dag kom med nogle 3D tegninger af både, som var 3D illustrationer han kunne lide, og som han mente at hans medarbejdere burde tage inspiration fra, en af de tegninger var min tegning af Nordships nye båd. Jeg blev meget rørt og stolt over at en tidligere studiekammerat kontaktede mig og fortalte dette.

I april troede jeg havde fået den store opgave af en brasilianer som var bosiddende på Østerbro. Desværre viste det sig at være en fupmager som først ikke ville betale moms og som begyndte, at fortælle den ene historie efter den anden for at undgå at betale osv. På grund af denne kunde brugte jeg det meste af min sommer på at forhøre mig hos advokater på hvordan jeg kunne få mine penge, derudover blev politiet involveret da han truede mig på livet efter 3 måneders venten på at få ham til at betale. Til sidst forsøgte jeg at få et forsikringsselskab til at forsøge at forhandle med ham. Efter nogle ugers forhandlinger opgav forsikringsselskabet, at forsøge at snakke kunden til fornuft. Jeg har derfor advaret andre om denne kunde. Erfaringen med kunden har gjort, at jeg nu benytter mig af en advokat som er er ved at skrive en standardkontrakt jeg kan benytte mig af, til fremtidige mulige kunder. Jeg vil i den her anledning gerne sige mange tak for de råd jeg fik fra de advokater i løbet af perioden.

Under klimatopmødet i december 09 besøgte jeg Bright Green messen Forum hvor internationale firmaer udstillede. Her netværkede jeg bla med et amerikansk firma som jeg i løbet af foråret har opfulgt med. Det er et spændende firma som jeg håber de har muligheden for, at sætte det projekt som de har tilbudt mig, i gang i starten af næste år.

I slutningen af august var jeg i Köln, da jeg var på et intensivt tegnekursus af bildesigner David Hilton. Et kursus som varede i fem dage, hvor de første to dage var hurtige sketchtegnemetoder. De sidste tre dage indeholdt at vi enten skulle bygge en lermodel op med det koncept vi havde tegnet, eller bygge ideen op i 3D. Jeg designede en enkeltmandsvandflyver, som var tænkt inden for samme kategori i som jetski, et larmende produkt som andre mennesker hader at være i nærheden af, men som brugeren af produktet elsker at benytte sig af.

Gennem de sidste to år er jeg blevet kontaktet af mange interessante jobansøgere, mulige samarbejdspartnere, plus skoleelever som vil i praktik. I de fleste tilfælde har de som har kontaktet mig, fundet mig på bla Google. De som har kontaktet mig er ikke kun danske, men også fra resten af verden. Jeg er naturligvis glad for at blive kontaktet på denne måde, og synes da også det kunne være hyggeligt at have en skoleelev som praktikant, men jeg må også være ærlig, at jeg ikke har plads i min lejlighed til at have en studerende, og nok mere over i at jeg ikke endnu har nok opgaver til at kunne tilbyde praktikpladser endnu. Jeg plejer at svare personligt med gode råd til de som henvender sig om arbejde eller samarbejde, jeg håber naturligvis at jeg kan samarbejde med nogle af de som henvender sig, da rigtig mange højtkvalificerede personer har henvendt sig.

Hvad angår googlerangering, bliver jeg set godt og bliver set på ord som jeg gerne vil ses på.

Jeg ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår.

Med venlig hilsen

 

Lars Roug
Ba(Hons) Transport / Product Design.

 
   
Hvis du har lyst til at læse om hele episoden, send mig en mail og jeg sender beskrivelsen. Jeg har et år efter på ca to tre dage færdigdesignet mit bud hvordan cyklen kunne have set ud. mit bud kan ses her.  
   
 

Vandflyver med jetmotor. Projektet startede med en meget simpel tegning. . Desværre kunne jeg ikke åbne den sidste fil jeg havde af den færdige model nede fra kurset på grund af noget server kodning + de billeder jeg fik lavet dernede kunne jeg heller ikke åbne herhjemme. Derfor valgte jeg få dage efter, at lave projektet om herhjemme, og eksperimentere lidt mere med formen og tankerne bag ideen.

 
     
     
   
Endnu et 3D projekt med Nordship yachts.    

Nordship yachts, nordship 360 ds, båddesign, 3d modellering  

E-mail sendt den 17. august 2009.
Mail sendt til danske bådbyggere.

 

Til Netværk af bådebyggere.

I juni måned i år havde jeg endnu engang fornøjelsen af, at lave et 3D modelleringsprojekt for Nordship Yachts.

Den nye Nordship model jeg denne gang har været med til at 3D-modellere er blevet offentliggjort torsdag den 18. juni. Båden er 36 fod og får modelbetegnelsen Nordship 360 DS, og er tænkt til en familie på fire.

For mit vedkommende bestod opgaven i at bygge båden op i 3D. Der er tale om en helt ny konstruktion, men der er dog flere detaljer der går igen fra den tidligere model jeg har lavet, hvilket reducerede mit tidsforbrug en del. Dæksaloonen og overbygninger er flyttet længere tilbage end på Nordships øvrige modeller, hvilket giver båden et langt fordæk og et flot og dynamisk udtryk.

Da ”Dæksaloonen” er blevet flyttet så meget agter over og cockpittet er indrettet helt anderledes end på de øvrige Nordship modeller, havde jeg en del arbejde på dækket og overbygningen som skulle modelleres om. Ydermere blev køl og ror modeleret om, da der også her er tale om nyt design.

Desværre har jeg endnu ikke mulighed at vise alle de billeder jeg har produceret til Nordship Yachts endnu, da Nordship Yachts ønsker at kontrollere rækkefølgen af de billeder der kommer ud op til lanceringen af båden på ”boot 2010” i Düsseldorf i januar 2010.

Via mit arbejde for Nordship Yachts har jeg fået en god reference, som jeg nu kan referer til. Ydermere har samarbejdet med Nordship Yachts været med til, at udvikle min kunnen i 3D modellering.

Mit forrige projekt med Nordship Yachts, var i forbindelse med deres Nordship 380 DS, som blev introduceret i 2008. De billeder jeg leverede til Nordship på daværende tidspunkt var med til at sælge syv både før en eneste båd var bygget. Jeg håber naturligvis for Nordship Yachts, at billederne jeg har leveret, også denne gang vil være med til at øge salget.

En 3D-modelleringsopgave kan forløbe i 3 faser. Den første fase består jeg får så meget information om jeres båd som muligt. Her må jeg have så meget teknisk information om båden som muligt, linjetegninger og fotos af detaljer og udstyr der skal monteres på båden. Dette er vigtigt at få alle detaljer helt rigtige første gang, så antallet af rettelser kan minimeres. I denne proces er kommunikationen vigtig for at være sikker på, at båden ser så korrekt ud så muligt. Denne proces kan tage ca. 1-3 uger inkluderet research og opbygning af båden. Den næste fase er udformning af dæk og overbygning. Også i denne fase er det væsentligt at få en masse tekniske tegninger og billeder af detaljer fra eksisterende både. Jeg vil selv være i stand til at finde en del af de billeder jeg skal bruge på nettet og på jeres hjemmeside. Undervejs har vi formentlig et møde, hvor jeg igen har mulighed for at tage billeder af jeres både. I denne periode vil jeg desuden fremvise mine foreløbige tegninger for at få jeres respons og eventuelle input.

Den tredje fase er godkendelse til at lave styling af salgsbilleder. Der er to slags billedtyper jeg kan lave. Den ene er billeder til websides. Den anden er billeder til helsides brochure tryk. Disse tager dog længere tid at producere.

Som allerede nævnt kan jeg ikke vise alle billederne jeg har produceret for Nordship Yachts. Dette tager jeg som et kompliment og udtryk for at jeg har lavet nogle illustrationer så detaljerede, at de ønsker at holde nogle af detaljerne hemmeligt lidt endnu.

Som nogle allerede ved så har jeg udover 3D-modelling, også en transportdesign uddannelse og kan derfor også tilbyde design og styling til formgivning af dæk, kahyt og indretning af jeres både.

Hvis I har spørgsmål kan I altid kontakte mig, og evt. også Lars Buchwald fra Nordship Yachts, omkring de produkter jeg har lavet for Nordship Yachts.

Med venlig hilsen

Lars Roug
BA (hons) Transport-Product design

   
     
     
   
Flere referencer fra Roug.    

Roug Design, Lars Roug, Nordship DS, båddesign, 3d modellering, dansk design, industrieldesign  

Nyhedsmail sendt den 18. juli 2007.

 

Inden for den sidste toårige periode har jeg sendt ansøgninger ud heriblandt til jeres firma. Derfor vil jeg gerne fortælle hvordan det er gået siden jeg sendte min ansøgning.

Design handler om at have referencer samt netværk, hvilket jeg er ved at få opbygget. Det seneste projekt jeg har lavet, er et 3D projekt for Nordship Yachts fra Kolding.

Projektet bestod i at bygge en 3D model op, af en ny luksus yacht på 38 fod, som standard koster 2.4 millioner kr. Nordship introducerer båden på bådudstillingen i Düsseldorf januar 2008.

Jeg har derudover haft to korte projekter for Brahe Design og Møller-Jensen Design.

Siden maj 06 har jeg været tilknyttet V25, et kontorfællesskab i Kolding. Hos V25 har jeg modtaget coaching og skabt et stort netværk. Jeg har fået erfaring i at kontakte kunder og arrangere kundemøder.

Jeg startede i V25 for, at få en afgangsopgave fra Coventry University i produktion. Afgangs projektet var en kuffert med indbygget vægt installeret i håndtaget, hvilket gjorde det muligt at få tjek på kuffertens vægt, så man undgik overvægt ved check in i lufthavnen. Via mit studie i England var jeg klar over, at der var et patent på ideen. Via min coach forsøgte vi, at gå andre veje for at få projektet sat i produktion. Jeg har derfor haft mange spændende kontakter til kuffert industrien og en masse ingeniører som har vist interesse for at give deres ekspertise. Projektet blev droppet i januar i år, da jeg var til et dansk patent møde hos Patrade. Patrade fandt frem til at der ikke var nogen andre omveje til en patentering. Selve forløbet har kun givet mig en masse erfaringer, derudover har jeg en masse andre ideer til nye projekter.

Jeg håber i vil tage et kig på min webside, da den er blevet opdateret med bl.a. referencer heriblandt en artikel fra JydskeVestkysten.

Jeg ser frem til, at høre fra jer igen, om et mulig samarbejde fx som freelance eller fastansættelse.

Med venlig hilsen

 

Lars Roug
Ba(Hons) Transport / Product Design.

   
Lars Roug - JydskeVestkysten, bildesigneren Lars Roug, roug design bil tegninger, dansk design, bilillustrationer, bil illustrationer, kuffert med indbygget vægt.  
     
     
     
Roug design/Lars Roug • CVR: 29874492 • Langebjergvej 558 • 3050 Humlebæk • Tlf 36 96 45 58 • Skype larsroug

Oversigt www.rcreative.dk www.roug.biz Blogs Kontakt Links Linkedinprofil Facebookprofil English
 

Menu guide

Om Roug design • Kompetencer, Kontrakt og priser, profil, jobansøgere, Drømmehold, nyhedsmails, blog.
Portefølje
• Konsulentprojekter - i produktion og koncepter, Praktik hos Volkswagen, Artikler, Egne projekter.

Presse og nyhedsmails • artikler, pressemeddelelser, nyhedsmails
Kontakt • Send en e-mail via en formmail, netværk og profileringssider
Oversigt • En nem oversigt over alle aktiviteterne på websiden.