Shipping | Blue Technology | Ansvar for design og 3D-modellering |
||
Vingesejlskibskoncept • bluetechnology.dk • Aktiv siden december 2010 Udvikling af en ny skibstype, der kombinerer teknologierne vingesejl, flerskrog og letvægtsmaterialer for at muliggøre emissionsfri maritim transport. Siden 2010 har jeg haft ansvaret for alle illustrationer og bidraget aktivt til designudviklingen. I 2018 opnåede vi støtte fra Den Danske Maritime Fond og gennemførte et "Proof Of Concept" med lovende resultater. Denne skibstype kan transportere store mængder gods uden brug af fossile brændstoffer og samtidig opretholde en gennemsnitshastighed på 17 knob på tværs af Atlanten. Vores næste skridt omfatter et Joint Industry Project (JIP) over de kommende år, der har som mål at nå TRL6 (Technology Readiness Level 6). Dette vil muliggøre EU’s delvise ejerskab for at fremme teknologien yderligere. Potentielt kan denne skibstype reducere verdens CO2-udledning med 2-3% inden 2050.
Artikler om projektet |
||
Stilfulde billeder af den nyeste konceptmodel 2022 |
||
Dette billedsæt fremviser den nuværende bådmodel i Blue Technology-projektet. 2022-modellen adskiller sig fra tidligere modeller ved at have en skarpere og mere kantet stil inspireret af Tesla Cybertruck. Båden er tilbage til et katamaran-design, nu med otte vingesejl på hver side. Denne konfiguration udvider sejlets areal og holder højden mere håndterbar. I disse illustrationer har jeg brugt 3D-modellering i Keyshot og tilføjet dynamiske elementer som delfiner med AI-genererede effekter i Photoshop for at gøre billederne levende med maritimt liv. Vi har også undersøgt hvordan containere kan indrettes i båden for at optimere lastkapaciteten. Billederne illustrerer udviklingen i designet og den funktionelle, men innovative tilgang til bæredygtig maritim transport. Under findes større, detaljerede billeder, der fremhæver designets unikke æstetiske og strukturelle elementer for 2022-modellen. De sidste illustrationer viser både 2020- og 2022-modellerne side om side med en Boeing 747 placeret ved siden af for at illustrere størrelsesforholdet. Denne genkendelige reference hjælper med at formidle skibenes betydelige størrelse, som ikke blot kan vises ved at placere en voksen person ved siden af, da skibene er så imponerende store. |
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
Stilfulde billeder af 2020-konceptmodellen med unikt trimaran-design |
||
2020-versionen af vores konceptskib anvendte en trimaranstruktur, hvor vi fokuserede på afrundede og aerodynamiske former. Skibet havde et usædvanligt buet dæk, der var designet til ikke at være gangbart, hvilket skulle forhindre pirateri ved at sikre besætningen fuldstændigt indenfor uden mulighed for adgang udefra. I denne billedserie har jeg brugt feriebilleder fra New York, Chicago og Island som baggrund og renderet skibsbillederne i Keyshot for at skabe en realistisk opsætning. Under findes større, detaljerede billeder, der fremhæver designets unikke æstetiske og strukturelle elementer, hvilket viser vores dedikation til både stil og sikkerhed. |
||
Roug design / Lars RougLangebjergvej 558 Fastnettelefon: 36 96 45 58 CVR nr: 29874492 |
Menu |
SoMe forbindelserLinkedin |
|
---|---|---|---|
Tilbage til top |