Porteføljeoversigt | Roug Design af Lars Roug |
||
Kundeprojekter | Transportdesign | Bildesign | Yachtdesign | 3D og animation VR | Produktdesign | Arkitektur | Grafiskdesign | ||
Konsulentopgaver og egne projekter |
||
Denne sektion giver en omfattende oversigt over både mine konsulentopgaver og egne kreative projekter. Som designer er det essentielt at kunne præsentere sin faglige udvikling, sine idéer og kreative processer over tid. Denne samling dokumenterer mit arbejde og de mange koncepter, jeg har udviklet. Flere af projekterne er blevet realiseret og er nu i produktion, mens andre forbliver konceptuelle og eksisterer udelukkende som skitser eller digitale modeller. Uanset deres status, afspejler alle projekterne min professionelle rejse som designer. I menuen til højre kan du finde direkte links til de enkelte projekter for en dybere gennemgang. Oversigt over designydelser. |
For en mere detaljeret gennemgang kan denne oversigt printes ud. Alternativt kan en engelsksproget version downloades som en højopløselig PDF via linket. Konsulentprojekter
Designkonkurrencer
Bestyrelsesstrategisk bidragKategorier i porteføljen
Egne projekter
Studieprojekter |
|
Før musen over billedet og klik på venstre knap for at interagere. Mere information om animation VR | ||
Før musen over billedet og klik på venstre knap for at interagere. Mere information om animation VR | ||
Før musen over billedet og klik på venstre knap for at interagere. Mere information om animation VR | ||
Før musen over billedet og klik på venstre knap for at interagere. Mere information om animation VR | ||
Bag hvert billede gemmer der sig en historie. Dette billede er ét af mine projekter og vises tilfældigt. Udforsk porteføljen for at se flere – eller opdater siden for at se et nyt tilfældigt billede! | ||
Tilbage til top | ||
Konsulentprojekter |
||
KundelisteGennem mere end 10 år har en lang række virksomheder valgt at samarbejde med Roug Design. Her finder du en oversigt over de kunder, der har benyttet sig af vores ekspertise inden for design og produktudvikling. Har I brug for en ekstern designer til at bistå med udviklingen af et produkt, står jeg klar til at tilbyde min erfaring og ekspertise. Uanset om det drejer sig om at designe et nyt produkt, videreudvikle eksisterende løsninger, skabe 3D-visualiseringer eller udarbejde tekniske tegninger, kan jeg bidrage til at realisere jeres visioner. DesignfilosofiMed en stærk baggrund inden for industrielt design arbejder Roug Design målrettet på at skabe produkter, der harmonerer med jeres virksomheds DNA. Jeg har fokus på at kombinere brugervenlighed og æstetik for at opnå det bedste resultat. Gennem en tæt dialog med jer sikrer vi, at designidéen og behovet bliver opfyldt. Afhængigt af jeres ønsker præsenterer jeg det endelige design med detaljerede 3D-visualiseringer, renderinger, arbejdstegninger med præcise mål og materialevalg samt eventuelle prototyper. Nogle projekter har resulteret i produkter, der nu er i produktion, mens andre har forblevet som konceptuelle studier på papir eller computer. |
||
Tilbage til top | ||
Shipping | Blue Technology | Ansvar for design og 3D-modelleringVingesejlskibskoncept • bluetechnology.dk • Aktiv siden december 2010 Udvikling af en ny skibstype, der kombinerer teknologierne vingesejl, flerskrog og letvægtsmaterialer for at muliggøre emissionsfri maritim transport. Siden 2010 har jeg haft ansvaret for alle illustrationer og bidraget aktivt til designudviklingen. I 2018 opnåede vi støtte fra Den Danske Maritime Fond og gennemførte et "Proof Of Concept" med lovende resultater. Denne skibstype kan transportere store mængder gods uden brug af fossile brændstoffer og samtidig opretholde en gennemsnitshastighed på 17 knob på tværs af Atlanten. Vores næste skridt omfatter et Joint Industry Project (JIP) over de kommende år, der har som mål at nå TRL6 (Technology Readiness Level 6). Dette vil muliggøre EU’s delvise ejerskab for at fremme teknologien yderligere. Potentielt kan denne skibstype reducere verdens CO2-udledning med 2-3% inden 2050.
Klik på billedet for at se flere illustrationer. |
||
Tilbage til top | ||
Mega Yachtdesign | Icon yachts | KonceptdesignerTestprojekt for den hollandske megayachtvirksomhed Icon Yachts • Maj 2011 - 2023. I dette projekt arbejdede jeg på fritidsbasis som konceptdesigner, hvor jeg blev bedt om at udvikle idéer til formgivning af megayachts baseret på en 50 meter privat yacht. Projektet havde ingen fast deadline, og mit ansvar var at præsentere flere innovative og stilrene designkoncepter med fokus på både æstetik, funktionalitet og de nyeste teknologier inden for yachtbygning. Dette testprojekt gav mig mulighed for at udforske kreative grænser og komme med flere designidéer til fremtidens luksusyachts. |
||
Tilbage til top | ||
Brand identitet | Polsk psykologpraksis | Logo og skiltedesignPsykologpraksis • 2020 Dette logo er udviklet til en psykologpraksis i Polen, inspireret af mit eget design. Jeg brugte samme skrifttype, som jeg selv har skabt til mit eget logo, hvilket tilføjer en personlig og genkendelig stil. |
||
Tilbage til top | ||
Bildesign | Palle Steen Christensen - 3D konceptdesign til Den Fynske OperaTeaterbilskoncept • pallesteen.dk • september 2017 I september 2017 blev jeg, som 3D-illustrator, hyret af scenograf Palle Steen Christensen til at udvikle et unikt bilkoncept til en teaterforestilling. Konceptet var baseret på en Mercedes AMG roadster, der skulle fungere som centrum for scenografien. Under forestillingen skulle bilen dramatisk splittes i to, og i slutscenen skulle den fremstå som havende været ude for et uheld. Desværre blev projektet aflyst efter første fase på grund af økonomiske begrænsninger. I stedet valgte teatret at bruge en ældre bil og lyseffekter for at opnå en lignende visuel effekt. Tryk på billedet for at se detaljer |
||
Tilbage til top | ||
Arkitektur | SCSE Capital ApS | 3D modellør og stylist3D-modellering og designforslag til kontorbygningsfacaderenovering • April 2013 Jeg blev ansvarlig for at udvikle kreative og visuelle forslag til en moderne og tiltalende facadeudsmykning på en ellers anonym kontorbygning. Gennem brug af avancerede 3D-modelleringsværktøjer skabte jeg detaljerede visualiseringer, der transformerede bygningens udseende fra kedelig og neutral til en dynamisk og indbydende struktur. Mit fokus var at skabe et udtryk, der både var æstetisk tiltalende og funktionelt bæredygtigt, med respekt for bygningens oprindelige arkitektoniske linjer. Projektet blev afsluttet hurtigere end forventet og leveret før deadline. |
||
Animation VRFør musen over billedet og klik på venstre knap for at interagere. Mere information om animation VR |
||
Tilbage til top | ||
Modedesign | Ilse Jacobsen • Hornbæk | 3D illustration og styling3D styling • Ilse Jacobsen • Hornbæk • maj 2011 3D-modellering af Ilse Jacobsens ikoniske regnstøvle. I samarbejde med Ilse Jacobsen blev der udført 3D-modellering af hendes velkendte regnstøvle, med fokus på digital visualisering af produktet. Dette projekt åbnede muligheden for at anvende 3D-scanning i fremtiden, hvilket kunne effektivisere processen og give præcisere modeller."
|
||
Animation VRFør musen over billedet og klik på venstre knap for at interagere. Mere information om animation VR |
||
Tilbage til top | ||
Cykeldesign | LithoNe bycykel | 3D DesignkonceptDette projekt begyndte som en kundeopgave i april 2010, hvor kunden ønskede en 3D-model af et bycykelkoncept. Efter projektets første fase blev det imidlertid afsluttet grundet manglende finansiering. Et år senere færdiggjorde jeg designet som en personlig udfordring og tilføjede mine egne detaljer for at fuldende konceptet. Grundet uoverensstemmelser og trusler fra kunden mere end et årti efter projektets start, har jeg fjernet yderligere oplysninger om vedkommende fra min hjemmeside, mens sagen undersøges. Det er beklageligt, da lignende situationer med kunden ser ud til at påvirke andre designere globalt. |
||
Tilbage til top | ||
Yachtdesign | Nordship Yachts ApS | 3D modellering, rådgivende designer3D modelleringer og konceptrapport • Nordship Yachts • 2007 - 2009 I perioden 2007-2009 havde jeg fornøjelsen af at samarbejde med Nordship Yachts på flere større projekter, som omfattede 3D-modellering, konceptudvikling og designløsninger. Dette samarbejde spillede en central rolle i at styrke mine færdigheder inden for 3D-visualisering og design, samtidig med at det bidrog til Nordships udvikling og lancering af nye modeller. Gennem projekter som Nordship 360 DS og 380 DS, samt en konceptrapport om indretningsinnovationer, var jeg med til at skabe visuelle løsninger, der hjalp med at sikre salget af både, før de var bygget. Resultaterne af vores samarbejde blev blandt andet præsenteret på internationale bådudstillinger, og bådene opnåede stor anerkendelse, herunder nomineringer til priser som European Yacht of the Year. Tryk på billedet og se flere billeder fra projekterne. |
||
Animation VRFør musen over billedet og klik på venstre knap for at interagere. Mere information om animation VR |
||
Tilbage til top | ||
Arkitektur | Enemærke & Petersen A/S | KonceptdesignerStylingkoncept • eogp.dk • februar 2010 Kommunikationskonceptprojekt, hvor håndværkere og kunder/beboere kunne mødes i en hyggeligt designet flytbar container på byggepladsen. I den mobile container var det meningen, at man kunne finde information om, hvordan renoverings-/byggeprojektet skred frem, samt mødes til en uformel og hyggelig samtale mellem håndværkerne og beboerne. Projektet var et konceptprojekt, og da der er gået en betydelig tid siden projektets afholdelse, samt udviklingschefen, som ansatte mig til projektet, er siden gået på pension, mener jeg, at det er passende at projektet kan fremvises. |
||
Tilbage til top | ||
Produktdesign | Projekt med to studerende fra CBS | KonceptdesignerVenturecup.dk • oktober 2007 Rådgav to studerende fra CBS i forbindelse med en forretningskonceptkonkurrence. De ønskede at udvikle et elektronisk parkeringssystem, som kunne placeres på bilens instrumentbræt og automatisk udstede en kvittering ved parkering. Jeg bidrog som designer til at visualisere og konkretisere deres ide. Selvom de desværre ikke kom videre i konkurrencen, var projektet en lærerig proces omkring produktudvikling og konceptdesign. |
||
Tilbage til top | ||
Produktdesign | T•Rex Effects | Teknisk TegnerTeknisktegning • Musikindustrien • t-rex-effects.com • 2007 juni Som teknisk tegner blev jeg kontaktet af T•Rex Effects via Jobindex.dk for at udvikle detaljerede 2D-tegninger af et mobilt højttalerkoncept, inspireret af moderne behov i musikindustrien. Projektet omfattede at udvikle en præcis teknisk fremstilling, der skulle visualisere højttalerens design og funktionalitet i en bærbar form. Selvom konceptet ikke nåede markedet, var projektet en værdifuld mulighed for at udforske produktdesign til lydindustrien, hvor jeg kunne fokusere på både æstetik og teknisk præcision. |
||
Tilbage til top | ||
Produktdesign | Møller-Jensen innovation & design ApS | Photoshop IllustratørStylingprojekt • mjid.dk • oktober 2006
Jeg blev kontaktet med kort varsel af Peter Møller for at assistere med design og præsentation af et medicinsk produkt i Photoshop. Projektet løb over en uge og involverede visualisering af et koncept, som skulle illustrere et produkt til prøvetagning. Selvom produktet ikke blev implementeret, bidrog projektet til min udvikling af kompetencer inden for Photoshop og visuel præsentation af komplekse koncepter. |
||
Tilbage til top | ||
Produktdesign | Brahe Design - SunQuick | DesignerIndustrieldesign • brahe-design.dk • oktober 2005 Designudvikling af en flydende pumpeflaske til SunQuick, et produkt nu på markedet i Asien inden for læskedrikbranchen. Projektet inkluderede dybdegående research af små pumper, skitsering og fremstilling af 1:1-modeller. Gennem projektet skabte jeg en funktionel og æstetisk løsning, som fik anerkendelse fra Jakob Brahe-Pedersen, ejer af Brahe Design, der udtrykte sin tilfredshed med en dansk designers tegneevner og marker-pen teknikker. |
||
Tilbage til top | ||
Volkswagen group, Sydafrika (VWSA) | DesignpraktikantDesign / ingeniørafdelingen VW Sydafrika VW Sydafrika • Praktik via mit studie på Coventry University • juni - september 2004
Andre links til Citi Golf |
||
Tilbage til top | ||
Designkonkurrencer |
||
Brand identitet | Rockwool GC32 DesignkonkurrenceJanuar 2021 I januar 2021 afholdt Rockwool, som sponsorerer dansk sejlsport, en designkonkurrence for at finde det bedste sponsor-design til det danske GC32 racing team. Konkurrencen fandt sted mellem jul og nytår 2020, og jeg udviklede 14 hovedforslag, der kunne mikses og matches i Photoshop, hvilket resulterede i 100 mulige designs. Mit fokus var på at skabe et design, der udtrykte dansk identitet ved at tage inspiration fra dansk fankultur og national stolthed. Rockwool valgte i sidste ende at prioritere deres egen brandidentitet og valgte en vinder fra Asien med fokus på Rockwool som sponsor frem for danskhed. Du kan downloade den PDF, jeg indsendte (lille format, 4 MB). |
||
Tilbage til top | ||
Autostyling | Aquila Racing Cars ApS | Finaledeltageraquilaracingcars.com • Januar 2014 I januar 2014 deltog jeg i en designkonkurrence for at skabe en enkelt-sædet miniracerbil for Aquila Racing Cars. Sammen med Torben Nyegaard Poulsen havde vi to uger til at udvikle et forslag, som blev udvalgt blandt de syv bedste til at gå videre. I den næste fase fik vi otte uger til at finjustere og forbedre vores design. Til sidst blev de syv finaledesigns udstillet på Aquilas stand under en racerbilsmesse i januar 2014. Klik på billedet for at se flere billeder og en længere beskrivelse af projektet. |
||
Animation VRFør musen over billedet og klik på venstre knap for at interagere. Mere information om animation VR |
||
Tilbage til top | ||
Interiør produktdesign | Ilva designkonkurrenceMarts 2013 Torben Poulsen og jeg deltog i ILVA's designkonkurrence, hvor vi præsenterede en komplet stueindretning med fokus på modulopbyggede møbler. Vores samarbejde trækker på tidligere erfaringer med møbeldesign, og til konkurrencen udviklede vi nye elementer til vores eksisterende serie. Målet var at skabe funktionelle og æstetiske møbler, der kan tilpasses forskellige indretningsstile og samtidig er enkle at producere. Med udgangspunkt i skandinavisk minimalisme har vi lagt vægt på rene linjer og multifunktionalitet. Tryk på billede for at se billeder |
||
|
||
Animation VRFør musen over billedet og klik på venstre knap for at interagere. Mere information om animation VR |
||
Tilbage til top | ||
Bestyrelsesstrategisk bidrag |
||
Boligforeningen Østerpark og Teytaud. Rådgivende Ingeniører A/S | 3D modellør3D styling • 2012 I forbindelse med renoveringen af Østerparks bygning på Jagtvej 213-115, hvor jeg var bestyrelsesmedlem i boligforeningen, udarbejdede jeg i samarbejde med TEYTAUD Rådg. Ing. A/S 3D-modeller af facadeforslag. Forslagene blev udarbejdet til brug for Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune, så de kunne godkende renoveringsplanerne. TEYTAUD præsenterede to facademønsterforslag, som jeg integrerede i min 3D-model af bygningen. Dette gjorde det muligt for Københavns Kommune at visualisere og godkende renoveringen. Renoveringen blev påbegyndt i efteråret 2013. |
||
|
||
Animation VRFør musen over billedet og klik på venstre knap for at interagere. Mere information om animation VR |
||
Tilbage til top | ||
Kategorier i porteføljen |
||
Transportdesign | Fra Idé til virkelighedSom grundlægger og drivkraft bag Roug design har jeg specialiseret mig i at udvikle innovative løsninger inden for transportdesign. Jeg arbejder tæt sammen med mine kunder for at skabe unikke designkoncepter, der forener æstetik, funktionalitet og teknologi. Med mange års erfaring inden for branchen har jeg haft mulighed for at designe alt fra moderne elbiler og lastbiler til ergonomiske interiørløsninger og skræddersyede aftermarket-produkter. Hvert projekt er en mulighed for at tænke nyt og udvikle køretøjer, der ikke bare ser godt ud, men også lever op til de højeste standarder for komfort og ydeevne. Jeg tilbyder også grafiske løsninger, som eksempelvis decals, der tilføjer et personligt præg til køretøjer, samt fælgdesign, der fremhæver det visuelle udtryk. Mit mål er altid at levere løsninger, der er skræddersyet til kundens behov, og jeg står klar til at tage dig med på en rejse fra idé til færdigt produkt – uanset om det drejer sig om bildesign, transportkoncepter eller grafiske detaljer. Klik på billedet for at se detaljer. |
||
Tilbage til top | ||
Produkt og industrieldesignPå denne side finder du en oversigt over konsulentopgaver og egne projekter inden for produktdesign og konceptudvikling. Ønsker du en udskrift, kan oversigten nemt printes, og hvis du foretrækker det, kan en portefølje på engelsk i høj kvalitet downloades som PDF. Har du brug for sparring eller en ekstern designer til dit projekt, står jeg til rådighed. Uanset om det handler om at skabe et nyt produkt, videreudvikle et eksisterende, 3D-visualiseringer eller tekniske tegninger, er jeg klar til at hjælpe. Tryk på billedet for at se detaljer om projekterne.
|
||
|
||
Tilbage til top | ||
Arkitektoniske illustrationer og 3D-modelleringRoug Design tilbyder en bred vifte af arkitektoniske designløsninger med særligt fokus på 3D-modellering og visualisering. Jeg arbejder med avancerede værktøjer som Alias Studio Tools for at skabe både æstetisk tiltalende og funktionelle løsninger, der understøtter forskellige typer byggeprojekter. Gennem tidligere projekter har jeg hjulpet med alt fra facaderenoveringer og konceptdesign til private hjem og erhvervsbygninger. Nogle eksempler på mine projekter inkluderer:
Min tilgang kombinerer industriel præcision med kreative løsninger, og mit mål er at levere visualiseringer, der harmonisk integrerer sig i omgivelserne og giver projekterne en unik identitet. Tryk på billedet for at se detaljer om projekterne. |
||
Tilbage til top | ||
Grafisk visuel designMin rejse mod at blive industridesigner begyndte i de tidlige 90'ere, hvor jeg opdagede glæden ved at skabe grafiske visuelle udtryk på en computer. Dengang blev der talt meget om den nye rolle som multimediedesigner – et spændende begreb, men hvad det egentlig indebar, og hvordan det skulle defineres, var endnu uklart. På et tidspunkt foreslog en skolevejleder, at jeg skulle blive skiltemaler. Det var dog ikke et ord, der for mig klingede særligt designorienteret eller inspirerende. Hvis vejlederen derimod havde brugt udtryk som skiltedesigner, skiltestylist eller skiltegrafiker, ville det have virket langt mere tiltalende og i tråd med min designinteresse. Jeg er ikke den typiske bildesigner, der kunne tegne i frihåndsperspektiv, før jeg kunne gå, og nej, mit første ord var hverken "design" eller "bil." Min vej til at blive industridesigner gik via alternative uddannelser som højskoler og produktionsskoler – nogle mere relevante og brugbare end andre. Inden jeg begyndte på mit studie, havde jeg allerede samlet en del erfaring inden for grafisk design, og disse erfaringer anvender jeg stadig aktivt i mit arbejde i dag. Tryk på billedet for at se detaljer om projekterne. |
||
Tilbage til top | ||
Egne projekter |
||
Samarbejdsprojekter med Torben Nyegaard PoulsenJeg har fornøjelsen af at arbejde sammen med designer Torben Nyegaard Poulsen på flere spændende projekter. Torben, som også har en baggrund i transportdesign fra Coventry University (08), og vi begyndte vores samarbejde, da han skulle have 3D-modelleret et fælgdesign til sit afgangsprojekt – en Citroën sportsvogn. Siden da har vi samarbejdet om en række projekter, herunder:
Derudover arbejder vi på et motorcykelprojekt, som nu er tæt på at komme i produktion. Dette projekt har udviklet sig fra et fritidskoncept til et nytænkende, elektrisk motorcykelprodukt. Jeg har bidraget med 3D-modellering, illustrationer og udviklingsforslag sammen med stifteren af Poulsen Motors, Torben Poulsen. |
||
Tilbage til top | ||
Bildesign | Bugatti Sophus – Et visionært bildesignkonceptBugatti Sophus er et innovativt bildesignkoncept, der er blevet udviklet gennem flere designforbedringer. Den seneste udvikling blev skabt under den første corona-nedlukning i marts-april 2020. Designet er et resultat af avanceret 3D-modellering i AliasDesign, hvor der er lagt stor vægt på at kombinere store, elegante flader med præcise snit og detaljer. Et eksempel er det komplekst udformede grillnet, som afspejler Bugattis ikoniske brandidentitet. Derudover har jeg designet indsugnings- og udsugningsfiltre til bilen, som tilføjer en teknisk dimension til den detaljerede 3D-model. Fleksibilitet har været et nøgleelement i designprocessen, hvilket gør det muligt at tilføje og opdatere detaljer i fremtiden. Et eksempel på denne fleksibilitet er arbejdet med lygterne, hvor jeg i 2020 udviklede tre til fire forskellige lygtekoncepter, hvilket giver bilen et dynamisk og unikt udtryk. Bugatti Sophus er skabt med en vision om at gøre Bugatti mere folkelig og anvendelig. Bilen har plads til bagsæder og bagage, hvilket gør den til en praktisk model til både familier og længere rejser. Alle visualiseringer og billeder er produceret med det avancerede renderingsprogram Keyshot, som fremhæver bilens detaljer og det samlede designs elegance. Navnet Sophus har en personlig historie. Før jeg blev uddannet som bildesigner, skabte jeg 2D sideprofiltegninger i CorelDraw og gav ofte mine koncepter navne. Sophus var inspireret af min families ruhårede gravhund. Efter min uddannelse har jeg genbesøgt ideen og videreudviklet den til et moderne Bugatti-koncept, der forbinder fortidens kreative visioner med nutidens avancerede autostyling. Bugatti Sophus er ikke blot et bildesignkoncept – det er en hyldest til kreativitet, innovation og lidenskaben for bildesign. Projektet har givet mig stor arbejdsglæde og inspiration gennem hele processen. |
||
Tilbage til top | ||
Campingvognsdesign | Innovativt Campingvognsdesign med Aerodynamisk FokusDette campingvognsdesignkoncept er udviklet med en vision om at forene æstetik, funktionalitet og aerodynamik. Designet er skabt med målet om at levere en moderne campingvogn, der reducerer luftmodstand, forbedrer brændstofeffektiviteten og sikrer en optimal køreoplevelse. Inspireret af flyindustrien kombinerer projektet innovation og kreativitet, hvilket har været en stor kilde til arbejdsglæde og inspiration. En særlig funktion er det retraktable forstøttehjul, som elegant trækkes op i skroget – en løsning inspireret af landingshjul på fly. Denne unikke mekanisme skaber et strømlinet udtryk og forbedrer campingvognens aerodynamik markant. Bagenden er designet med fokus på dynamik og effektivitet, hvor integrerede baglygter og en indbygget spoiler spiller centrale roller. Spoileren forbedrer ikke kun stabiliteten, men optimerer også luftstrømmen ved højere hastigheder, hvilket gør campingvognen både mere sikker og brændstofbesparende. Med dette design redefineres moderne campingvogne som innovative, dynamiske og funktionelle køretøjer.
Klik på billedet for at se flere detaljer og udforske projektet |
||
Tilbage til top | ||
Beklædningsdesign | Smykke designkoncepterJeg har udforsket smykkedesign gennem mit 3D-program, hvor jeg har eksperimenteret med unikke og sensuelle former til fingerringe og armbånd. Gennem en leg med materialer som guld, sølv og andre eksklusive metaller har jeg skabt elegante og forførende designs. Ved hjælp af avanceret rendering i Keyshot har jeg givet disse smykker liv og en luksuriøs finish, der fremhæver deres eksklusive udtryk. |
||
Tilbage til top | ||
Produktdesign | ChokoladedesignkoncepterI dette projekt har jeg arbejdet med udviklingen af chokoladekoncepter, hvor jeg har kombineret grafisk design og produktdesign for at skabe unikke chokoladeformer. Designprocessen begyndte med digitale skitser ved brug af Alias StudioTools, hvor jeg formgav enkle, men elegante former til chokoladedesign. For at give en realistisk gengivelse, downloadede jeg chokoladematerialer til rendering i KeyShot, hvor jeg eksperimenterede med teksturer og lyssætning. Dette gav mulighed for at eksperimentere med forskellige digitale chokoladeformgivninger og teste, hvordan form og overflade ville se ud i virkeligheden. Projektet illustrerer mulighederne for at skabe unikke chokoladeformer gennem digital formgivning og visualisering. |
||
Tilbage til top | ||
Interiør produktdesign | Barstol designkonceptJeg har eksperimenteret med formgivningen af en barstol, som kombinerer et let og klassisk design med moderne linjer. Sædets dynamiske formsprog er inspireret af bilindustrien, hvor især Ferrari-rød farve fremhæver stolens frække og sportslige udtryk. Designet er udviklet i KeyShot, hvor jeg har arbejdet med forskellige farver og materialer for at fremhæve stolens detaljer og æstetik. |
||
Tilbage til top | ||
Interiør produktdesign | Dynamisk sofakoncept til større områderDenne sofa blev udviklet gennem eksperimenter i 3D-programmet Alias StudioTools. Formålet var at skabe et større møbel, der kunne anvendes i det offentlige rum, både indendørs og udendørs. Sofaens design er inspireret af dynamisk bildesign, hvor formens refleksioner spiller en central rolle. I visualiseringerne i KeyShot er sofaen præsenteret i en rød nuance, der understøtter dens moderne og iøjnefaldende udtryk. Med sine organiske linjer og automotive styling er sofaen ideel til større områder, hvor både æstetik og funktionalitet er i fokus.
Tryk på billedet for at se billeder i større størrelse. |
||
Animation VRFør musen over billedet og klik på venstre knap for at interagere. Mere information om animation VR |
||
Tilbage til top | ||
Beklædningsdesign | Brilledesign designkoncepterSom brillebruger siden jeg var fem år har jeg et tæt forhold til briller, men det har også gjort designprocessen udfordrende, da jeg har ville studere mine briller ved at tage dem af og derved svært ved at se detaljer med mit naturlige svage syn. Denne balance mellem praktisk erfaring og det tekniske aspekt af brilledesign har været en spændende udfordring for mig. I dette projekt har jeg designet to brillekoncepter: en sportsbrille og en hverdagsbrille. Begge design er inspireret af principper fra transportdesign, hvor form, funktion og aerodynamik spiller en central rolle. Mit mål var at skabe briller, der ikke kun er æstetisk tiltalende, men også funktionelle i forskellige daglige og aktive situationer. Sportsbrillen er skabt med fokus på komfort og stabilitet under bevægelse, hvor materialer og former er nøje udvalgt for at sikre en let og ergonomisk pasform. Hverdagsbrillen er designet til at være en stilren og tidløs løsning, der kan bæres hele dagen uden at gå på kompromis med komforten. Her er der lagt vægt på et minimalistisk udtryk, som stadig udstråler personlighed og kvalitet. Begge brillekoncepter repræsenterer min interesse for at kombinere æstetik og teknologi, samtidig med at jeg trækker på min erfaring som brillebruger og inspiration fra transportdesignets strømlinede former og funktionelle løsninger. |
||
Tilbage til top | ||
Produktdesign | PostkassedesignkonceptMit postkassekoncept er inspireret af den strømlinede og minimalistiske æstetik, der kendetegner Apples design, især deres brug af enkle og elegante fødder i produkter som skærme. Jeg ønskede at skabe et produkt, hvor postkasse og fod fremstår som en sammenhængende enhed, hvilket fjerner behovet for traditionelle, besværlige installationer som dybe huller og lange stænger. I stedet er min løsning både stilfuld og funktionel, og konceptet gør det nemt at placere postkassen, samtidig med at den skiller sig ud visuelt. Kort sagt, dette design er skabt til at udfordre den klassiske opfattelse af, hvordan en postkasse ser ud og fungerer. |
||
Tilbage til top | ||
Transportdesign indretning | Bilsæde i 3D Design og RenderingJeg har designet og modelleret et bilsædekoncept i 3D som en øvelse i november 2018. Opgaven var at skabe en naturlig lædertekstur ved hjælp af rendering i KeyShot. For at opnå dette har jeg undersøgt forskellige bilsæder som inspiration. I december 2024 har jeg præsenteret projektet med en række billeder, hvor nogle er blevet photoshoppet med rekvisitter som planter og en sovende hund for at skabe en mere levende og realistisk scene. |
||
Tilbage til top | ||
Bildesign | Fælgdesign i 3D - Kombinationen af Æstetik og FunktionalitetJeg specialiserer mig i at designe og modellere fælge ved hjælp af det avancerede 3D-program Alias Studiotools. Mit arbejde balancerer mellem æstetisk innovation og funktionel præcision, hvilket gør hvert fælgdesign unikt og skræddersyet til både køretøjets overordnede stil og tekniske behov. Processen starter med en grundlæggende model, der inkluderer dæk, hjulophæng og bremseskive som standard. Denne opsætning gør det muligt at fokusere på at udvikle komplekse mønstre og detaljer, der definerer fælgens visuelle identitet. Afhængigt af designets kompleksitet tager modelleringen typisk mellem en halv dag og to dage. Eksperimentering er en central del af min tilgang. Jeg arbejder med forskellige former, materialer og teksturer for at skabe designs, der både opfylder funktionelle krav og giver bilen et unikt udtryk. Inspirationen kommer ofte fra tidligere designs, som jeg genfortolker for at afspejle moderne trends og teknologiske fremskridt. Mange af disse fælge bliver skabt som en del af konceptbiler, hvor de bidrager til bilens samlede æstetik og performance. Det endelige resultat er mere end bare en fælg – det er en kombination af holdbarhed, præcision og æstetik. Hver fælg tilføjer en særlig dimension til køretøjets udtryk og sikrer samtidig den nødvendige tekniske robusthed, der er essentiel for bilens ydeevne og designmæssige sammenhæng. Med Alias Studiotools som værktøj kan jeg transformere ideer til virkelighed og levere fælge, der er både visuelt slående og teknisk avancerede. |
||
Tilbage til top | ||
Yachtdsign | Matchrace designkoncept sejlbådDette koncept blev oprindeligt udviklet, mens jeg studerede på Coventry University. Gennem årene har jeg gentagne gange vendt tilbage til designet, med det formål at forbedre og forfine det, mens jeg fastholder den oprindelige vision. Båden er designet til matchracing og kunne potentielt være en moderne erstatning for de både, der i dag anvendes af Dansk Sejlunion. Med sin elegante, men funktionelle form er konceptet skabt til at forene hastighed, præcision og innovation inden for sejlsport. |
||
Tilbage til top | ||
Luftfart og Maritimt design | Jetvandflyver til én person – et revolutionerende designkonceptDenne enkeltmandsjetvandflyver placerer sig i samme kategori som jetski – et kraftfuldt, støjende og adrenalinfyldt fartøj, der både fascinerer og irriterer. Mens nogle sejlere måske vil finde det forstyrrende, handler det for brugeren om følelsen af frihed, fart og muligheden for at imponere dem omkring sig. Idéen til jetvandflyveren blev født under et fem-dages intensivt designkursus med den anerkendte bildesigner David Hilton i Köln i august 2010. De første dage af kurset fokuserede på hurtige skitser og idéudvikling, mens de sidste tre dage handlede om enten lermodellering eller digital 3D-modellering. Arbejdet under stramme deadlines og med kreativ frihed inspirerede til skabelsen af dette innovative koncept. Fra en simpel skitse udviklede projektet sig gennem flere faser til et avanceret design, der forener luftfartsæstetik og yacht-inspirerede linjer. Hver iteration tilføjede nye funktioner som forbedret aerodynamik, detaljerede visualiseringer i Keyshot og praktiske elementer som et ror til navigation på vandet. I april 2014 blev projektet videreudviklet for at skabe en mere gennemarbejdet og detaljeret slutversion. Denne proces gav mulighed for yderligere eksperimentering og forfining af både de tekniske og æstetiske aspekter, hvilket sikrede, at jetvandflyveren blev en balance mellem funktionalitet og elegance. Klik på billedet for at se flere detaljer og udforske projektet |
||
Tilbage til top | ||
Bildesign | Chevrolet Hvalborg designkoncept | Marts 2014Projektet handlede om at skabe en 3D-model ved først at bygge store overflader, der efterfølgende blev skåret i og afrundet. Designet stammer fra en serie 2D-tegninger, jeg lavede i Corel Draw, hvor hvert projekt fik et navn; denne model blev kaldt *Hvalborg*, inspireret af Shu-bi-duas berømte sang "Hvalen Hvalborg". Det første forsøg på at bygge modellen i 3D blev gjort i slutningen af 2009. I februar 2012 skabte jeg en ny version i 3D Alias Studiotools over tre dage. To år senere, i 2014, genoptog jeg konceptet med idéen om at skabe en bil ved hjælp af store, skulpturelle overflader, der formes og forfines. Det seneste designkoncept blev tilknyttet med et Chevrolet logo, som jeg fandt passede til bilens æstetik. Klik på billedet for at udforske flere detaljer. |
||
Tilbage til top | ||
Interiør produktdesign | Lampedesign koncepterDette projekt involverede at eksperimentere med lampedesign ved hjælp af Alias StudioTools, en 3D-modelleringssoftware, jeg bruger. Fokus var på formudvikling og den realistiske fremstilling af lys, med det formål at fange, hvordan lyset interagerer med forskellige former og materialer. Dette var også en øvelse i 3D-modellering, hvor jeg øvede mig i at gengive lamperne med naturligt udseende lyseffekter. Formerne spænder fra futuristisk til minimalistisk, der hver udforsker forskellige tilgange til belysning i både praktiske og æstetiske henseender. |
||
Tilbage til top | ||
Interiør produktdesign | Vaser og nipsI dette projekt udforskede jeg design af vaser, hvor jeg legede med former og materialer i 3D. Ved at bruge Alias StudioTools til modellering og KeyShot til materialegengivelse var projektet et eksperiment i form- og overfladebehandling. Målet var at udforske forskellige teksturer og finish, hvilket resulterede i vaser, der er både funktionelle og visuelt slående. Dette projekt var en del af en hurtig idéudviklingsfase, hvor der blev lagt vægt på hurtige, kreative eksperimenter. |
||
Tilbage til top | ||
Beklædningsdesign | Stilletter møder sportsverdenenDette projekt udspringer af et ønske om at udforske og gentænke formen på en højhælet sko. Visionen var at forene elegance og sportens æstetik, hvilket resulterede i udviklingen af en 3D-model af en stillet, der inkorporerer sportslogoer. Mit mål var at visualisere, hvordan et sportsbrand kunne bevæge sig ind i højhælsbranchen og dermed redefinere, hvad et skodesign kan være. Jeg brugte skostørrelse 35 som udgangspunkt for grundformen og eksperimenterede derfra med forskellige former og tilgange til hæle.
Uventet opmærksomhed på falske salgssiderI marts 2021 opdagede jeg, at billeder af dette koncept blev misbrugt på falske salgssider, hvor skoene blev uretmæssigt tilbudt til salg. Selvom skoene ikke findes i virkeligheden, var der opfundet positive anmeldelser fra "købere". Jeg forsøgte at advare potentielle købere gennem anmeldelser, men uden held. For at beskytte mit arbejde har jeg tilføjet en tekst på billederne, der tydeliggør, at det kun er en 3D-illustration. |
||
Animation VRFør musen over billedet og klik på venstre knap for at interagere. Mere information om animation VR |
||
Tilbage til top | ||
Farverig visualisering af rumforløb i sommerhusDette projekt begyndte med en idé fra min nabo, som ønskede en ny facade med træbeklædning til et sommerhus. Efterhånden som projektet udviklede sig, blev fokus dog flyttet til en omstrukturering af indretningen i sommerhuset, da der var et behov for at forbedre rumforløbet. Arkitekten, som oprindeligt var på projektet, havde hverken tid eller mulighed for at arbejde med 3D-modellering, og derfor blev jeg involveret for at skabe en mere overskuelig visualisering. I projektet har jeg designet indretningen og strukturen af de indvendige rum, hvilket kan ses i 3D-modellerne, hvor hvert rum er farvekodet for at give et klart overblik. Dette gør det nemt at forstå hver enkelts rums placering og funktion. Derudover har jeg arbejdet med at finde løsninger til en trappeopgang, som gav adgang til en lille loftsetage, der kan bruges som ekstra opholds- eller opbevaringsrum. Med dette projekt har jeg haft mulighed for at kombinere praktisk design og visualisering, hvilket har givet et tydeligt og brugbart overblik over indretningen. |
||
Tilbage til top | ||
3D-visualisering af kolonihavehus i HumlebækI Humlebæk har jeg en nabo, der ofte har kreative ideer, og nogle gange har han brug for min hjælp til at bringe ideerne til live i 3D. Dette projekt var specielt spændende, da han havde købt en tom kolonihavegrund og ønskede at bygge et 60m2 kolonihavehus på grunden. Jeg lavede en 3D-model af huset med forskellige forslag til træbeklædningens facade og integrerede modellen i billeder, som naboen havde taget af grunden. Formålet var at give ham en realistisk fornemmelse af, hvordan huset ville tage sig ud i sin endelige placering. |
||
Tilbage til top | ||
3D tegninger af Langebjerghallen | HumlebækI forbindelse med udvidelsen af Langebjerghallen i Humlebæk, som på tegningerne så ud til at dominere udsigten fra min baghave, valgte jeg at opbygge vinderprojektet i 3D for at få et bedre indtryk af, hvordan den kommende bygning ville påvirke vores omgivelser. Med de begrænsede oplysninger fra arkitekttegningerne skabte jeg en 3D-model af bygningen. Den eneste væsentlige forskel mellem mine illustrationer og det færdige byggeri er, at et enkelt tårn ikke blev medtaget i min version. Det viste sig, at bygningen i virkeligheden fyldte mere, end jeg havde antaget ud fra arkitekttegningerne. Gennem mine 3D-visualiseringer foreslog vi en løsning, hvor bygningen blev vendt 180 grader for at skabe større afstand til vores ejendom, samtidig med at man bevarede det arkitektoniske udtryk. Dette forslag blev dog ikke implementeret. Det er de tre nederste billeder som viser forslag fra os naboer. Vi fik dog som naboer indflydelse på etableringen af en vold ved parkeringspladsen, som giver en vis afskærmning mod bygningen. |
||
Tilbage til top | ||
3D indretning og arkitektur | Fra møbelplacering til sportshalFør jeg flyttede ind i mit hus, 3D-modellerede jeg hele bygningen for at få en visuel forståelse af møblernes placering og mulighederne for nye indretninger. Ved hjælp af denne model kunne jeg eksperimentere med eksisterende møblers placering og visualisere, hvordan nye møbler kunne passe ind. Jeg lavede også nogle renderinger af mit kontor i Keyshot for at se, hvordan rummet ville se ud med forskellige farver, og for at vurdere, om min gamle sovesofa kunne males i en ny farve. 3D-modellen har desuden været brugt til at skabe en plantegning, som har været praktisk i forskellige planlægningsfaser. Desuden modellerede jeg hele rækkehuskomplekset for at få et indblik i, hvordan det ville påvirke området, da der kort tid efter min indflytning blev planlagt en ny sportshal i nærheden. |
||
Tilbage til top | ||
3D modellering af min lejlighedJeg har tidligere 3D-modelleret min tidligere lejlighed på Jagtvej 213 på Østerbro. I modellen eksperimenterede jeg med forskellige farver til skydedørene og overvejede tapet på en af væggene for at skabe en personlig og moderne stil. Denne 3D-model blev senere en vigtig ressource, da bygningen skulle gennemgå en facaderenovering. Jeg byggede hele bygningen op i 3D og bidrog til facadeforslag, som skulle godkendes af Københavns Kommune. Teytaud præsenterede to forskellige mønsterforslag til facaden, og jeg opsatte begge forslag i 3D for at hjælpe kommunen med at visualisere og forstå projektet. Denne 3D-visualisering spillede en afgørende rolle i godkendelsen af renoveringen, som påbegyndte i efteråret 2013.
|
||
Tilbage til top | ||
Interiørdesign | Kunst og MalerierMit kreative arbejde med malerier tager udgangspunkt i en bæredygtig tankegang. De fleste af mine malerier er malet på genbrugsmaterialer, som gamle bagplader fra skabe og reoler, primært fra IKEA-møbler. Ved at bruge disse materialer, giver jeg nyt liv til genstande, som ellers ville være kasseret. Denne tilgang er ikke kun miljøvenlig, men den tilfører også mine værker en særlig autenticitet og historie. Farvepaletten i mine malerier kommer primært fra overskudsmaling, jeg har samlet over tid. Dette giver værkerne en unik dybde og variation, hvor hver farve bærer sin egen fortælling. Jeg arbejder intuitivt, hvilket betyder, at hvert maleri udvikler sig organisk og udtrykker en følelse eller en stemning, som opstår i øjeblikket. Mine malerier er en del af mit eget hjem og bidrager til at skabe en personlig og unik atmosfære. Gennem min kunst ønsker jeg at inspirere andre til at se muligheder i genbrug og at skabe med det, der allerede findes omkring os. |
||
Tilbage til top | ||
Bildesign | Lastbilsdesignkoncept | Løsning på blinde vinkler – inspireret af helikoptere | Februar 2012Fra idé til innovativt lastbilsdesign Løsning på blinde vinkler – inspireret af helikoptere Udvikling fra håndskitser til 3D-modeller Et fremadskuende design til fremtidens bymiljøer Tryk på billedet for at se flere detaljer om projektet. |
||
Tilbage til top | ||
Bildesign | Forlænget Limousine - restyling af tidligere 3D-projekt | Februar 2012Projektet begyndte som en idé tegnet i Corel Draw i 1990'erne og senere udviklet i 3D. Inspirationen kom fra Andeby-universet, hvor limousinens chauffør sidder udendørs, og de fine passagerer sidder indendørs. Under mine studier på Coventry University i 2003 brugte jeg Alias StudioTools til at opbygge 3D-modeller. Dette projekt blev en del af en opgave, hvor vi skulle demonstrere vores færdigheder med en præsentation i PowerPoint. I januar 2012 genfandt jeg 3D-modellen og besluttede at restyle den ved at modernisere designet, men stadig bevare det oprindelige tema.
Se hele udviklingen af konceptet – fra de første skitser til det færdige 3D-design!" |
||
Tilbage til top | ||
Bildesign | Kompakt 4-personers golfvogn | Februar 2012Dette innovativt designede koncept fra 2008 blev udviklet som en reaktion på den eksisterende danske produktion af golfvogne, der manglede nytænkning og kreativitet. En af de mest udfordrende aspekter ved traditionelle golfvogne er fastgørelsen af golfbaggene, ofte med upraktiske løsninger og billige materialer. I dette design er golfbaggene integreret direkte i vognen, hvor golfkøllerne nemt kan placeres i indbyggede holdere. Dette giver et mere strømlinet, praktisk og elegant udseende samtidig med, at risikoen for at miste baggen under spillet elimineres. Ergonomi har været et centralt fokus. I stedet for en traditionel, lige bænk har jeg designet en rund bænk, der gør det nemt for tre voksne passagerer at sidde komfortabelt foran og hurtigt stige af og på vognen. Designet kombinerer elegance, funktionalitet og en passion for bilarkitektur og golfoplevelsen. Dette projekt demonstrerer nytænkning inden for dansk transport- og golfdesign. Klik på billedet for at se flere detaljer. |
||
Tilbage til top | ||
Bildesign | Redesign af klassisk ikon, Jaguar E-type | januar 2012Dette projekt startede som et skoleprojekt på mit andet år på Coventry University i foråret 2003, hvor vi blev bedt om at redesigne en klassisk bil. Jeg valgte Jaguar E-type, et designikon. I 2012 besluttede jeg at genbesøge projektet, opdatere min designidé og bygge konceptet op igen med moderne 3D-visualisering i programmer som Keyshot. Dette redesign kombinerede principperne inden for autostyling, bildesign og industrielt design og skabte en moderne fortolkning af Jaguar E-type. I december 2024 har jeg forfinet præsentationen og tilføjet nye menubilleder. Her har jeg integreret lyserøde objekter inspireret af Jaguars nuværende branding, som bl.a. leger med lyserøde sten. På nogle billeder har jeg tilføjet lyserøde blomster, planter og en flamingo, der subtilt refererer til Jaguars dristige og moderne identitet. Selvom disse lyserøde elementer er tilføjet, har jeg sørget for, at bilen stadig fremstår maskulin og elegant. Balancen mellem tradition og modernitet er bevaret, så designet forbliver tidløst og ikonisk. Få år efter mit redesign introducerede Jaguar selv en ny F-type, som på mange måder stemte overens med nogle af de idéer, jeg arbejdede på. Flere detaljer – tryk på billedet. |
||
Tilbage til top | ||
Bildesign | Skoda koncept håndtegninger juni 2008I juni 2008 skitserede jeg i min fritid et designkoncept inspireret af Skoda, hvor jeg forestillede mig en mindre, todørs bil. Disse skitser er resultatet af personlig kreativ udfoldelse og har ingen tilknytning til Skoda som firma – det var simpelthen en måde at udforske auto styling og bildesign på. Skitserne blev tegnet i hånden med fokus på frihåndsperspektivtegning, hvilket gav mig friheden til at eksperimentere med form og funktion. Resultatet er en dynamisk og kompakt bil med skarpe linjer og en sporty profil, der balancerer elegance og praktikalitet. Med denne serie håndtegninger kan du se, hvordan idéer kan tage form gennem skitseprocessen – et vindue ind i bilentusiastens og designerens kreative verden. |
||
Tilbage til top | ||
Foldbare Trailere og Smarte Funktioner – Et Designforløb | Konceptideer juni 2008I forbindelse med et projekt relateret til trailere præsenterede jeg i 2008 en række idéer til designudvikling, som jeg nu vælger at fremvise. Min tilgang fokuserede på at forbedre trailernes funktionalitet og æstetik gennem nyskabende løsninger. Idéerne inkludererede:
Disse designs er resultatet af frihåndsskitser og 3D-visualiseringer, der viser en kombination af funktionalitet og innovativ formgivning. Jeg mener, at disse idéer stadig kan revolutionere, hvordan vi tænker trailere i dag. |
||
Tilbage til top | ||
Bildesign | Volvo 340 redesignkoncept | Januar 2008I dette projekt tog jeg udgangspunkt i Volvo 340, en kompakt bilmodel fra firserne, og gav mit bud på, hvordan denne kunne se ud med moderne designelementer fra dengang projektet blev skabt. Jeg startede med frihåndstegninger for at udforske forskellige former og proportioner. Formålet var at finde en retning, der harmonerede med Volvos design-DNA, samtidig med at det kunne fungere som en opdateret version til den tid. Efter at have eksperimenteret med skitser gik jeg over til 3D-formgivning i Alias studiotools. Her kunne jeg omsætte idéerne til en mere konkret og detaljeret vision. Fokusområderne var aerodynamik, moderne linjer og funktionalitet. Jeg hentede inspiration fra Volvos konceptbiler og deres daværende designstrategi, hvilket resulterede i en bil, der kombinerede arv og innovation. Projektet gav mig en dybere forståelse for designprocessen fra idé til digital visualisering og en mulighed for at arbejde med forskellige værktøjer og teknikker. |
||
Tilbage til top | ||
Brand identitet | Webside designSiden 1997 har jeg opbygget og optimeret websider med fokus på enkelhed og brugervenlighed. Mine første websider blev skabt med gratis domæner og farvede baggrunde, indtil jeg købte mit første eget domæne i slutningen af 1999. Fra begyndelsen af 2000'erne udviklede jeg mit webdesign til at være mere minimalistisk med en hvid baggrund, hvilket gør dem æstetisk tiltalende og nemme at overskue. Jeg har altid lagt vægt på, at mine løsninger er kompatible med forskellige browsere og enheder, herunder mobile platforme, og sikret, at HTML-koden er optimeret for hurtig indlæsning og søgemaskineoptimering (SEO). |
||
Tilbage til top | ||
Brand identitet | LogoerMit logodesign har gennemgået en spændende udvikling siden 1993, hvor jeg første gang begyndte at eksperimentere med grafiske elementer i Corel Draw – mit første tegneprogram. Det første logo, jeg tegnede, tog jeg inspiration fra frontgrills på biler, en stil jeg ofte brugte i mine tidlige biltegninger. Dette design minder lidt om den stil, vi i dag ser på bilmærket Dacia med en frontgrill som har bogstaverne DC. I 1998 begyndte jeg at forenkle mine logoer, da jeg havde fokus på brevpapir, visitkort og de tidlige websider. Samtidig gik jeg på grafiske designskoler, hvilket styrkede min faglige tilgang til design. Da jeg i 2002 studerede på Coventry University, designede jeg min egen font til et skoleprojekt, som jeg anvendte i mit logo. I denne periode var blå min foretrukne farve. Senere, i 2004, blev jeg opfordret af en professor til at udvikle mit logo yderligere. Dette inspirerede mig til at skifte til det nuværende, friske og moderne orange design, som jeg stadig bruger i dag. Jeg har af og til anvendt en sort baggrund for at skabe variation. Mit logo er ikke bare en æstetisk markør for min virksomhed, men også et udtryk for den visuelle kommunikation og brandidentitet, jeg tilbyder mine kunder. Jeg designer logoer for både private og virksomheder, og tilbyder rådgivning om, hvordan et stærkt visuelt brand kan styrke virksomhedsidentitet og genkendelighed. |
||
Tilbage til top | ||
Brand identitet | VisitkortSiden 1994 har jeg eksperimenteret med design og æstetik på mine visitkort, hvor jeg har tilpasset opsætningerne baseret på den teknologi, jeg havde til rådighed, såsom computer og printere. Jeg har bl.a. arbejdet med transparente materialer, som tidligere blev brugt til overhead-præsentationer, og jeg har også lamineret flere af kortene. Dette har sikret, at de stadig fremstår i klare farver og ser næsten nye ud i dag. De ældste kort er dog begyndt at klistre sig fast i plastlommer. Jeg har gennem årene eksperimenteret med farver, og begyndte med sikre blå nuancer, indtil jeg fandt frem til, at orange skulle være den centrale farve i mit logo. Tidligere printede og klippede jeg selv visitkort, men med tiden har jeg overgået til masseproduktion, hvor kortene blev printet professionelt udefra. Min tankegang har altid været at skabe visitkort, der ikke bare er en praktisk genstand, men også formidler virksomheders visuelle identitet. Med min mangeårige erfaring tilbyder jeg i dag rådgivning til virksomheder, som ønsker at styrke deres brand gennem et æstetisk og funktionelt design.
|
||
Tilbage til top | ||
Brand identitet | PorteføljefoldereSiden 1999 har jeg lavet porteføljefoldere til udsendelse med post. I dag bruger jeg en A3-mappe til interviews, som kan opdateres med nye papirer efter behov. Mappen indeholder plastiklommer, der gør det nemt at udskifte indholdet. Tidligere designede jeg også en porteføljeavis i et oplag på ca. 2.000 eksemplarer, som blev sendt ud med posten. Avisen var en billig løsning til masseproduktion og distribution af mit arbejde. |
||
Tilbage til top | ||
SoMe netværkskoncept | Danske bildesigneres netværkssideEn netværks og profileringsside • danskebildesignere.dk • august 2007 - april 2014 Udviklede og drev danskebildesignere.dk, en netværks- og profileringsplatform for danske bildesignere. Projektet gav mig værdifuld erfaring inden for SEO, online markedsføring, og netværksopbygning. Jeg arbejdede med konceptudvikling, forretningsplanlægning, og sponsorkontakt. Trods manglende opbakning fra potentielle medlemmer, blev siden i en periode den mest sete inden for sin kategori på Google. Projektet har givet mig solid indsigt i, hvordan man opbygger og promoverer en digital platform. Beskrivelse af projektet kan læses på danskebildesignere.dk |
||
Tilbage til top | ||
Bildesign | Frihåndskonceptskitser fra 2005-2007Mine bilskitser fra 2005-2007 illustrerer en kreativ proces, hvor frihåndstegninger udvikles til renderede illustrationer og 3D-modeller. Disse værker omfatter idéer til Audi-, BMW- og Skoda-koncepter, lavet med forskellige teknikker som markertusch, kuglepen og farveblyanter. Nogle tegninger begyndte som små skitser, der blev scannet ind og viderebearbejdet med farver og former. Et eksempel er en januar 2006-tegning, hvor en hurtig skitse blev grundlag for en 3D-model. |
||
Tilbage til top | ||
Bildesign | Fritidstegninger fra Sydafrika 2004Under mit ophold som designpraktikant hos Volkswagen Sydafrika brugte jeg min fritid på at udforske ideer og skitsere VW bilkoncepter. Disse hurtige skitser reflekterer både min passion for bildesign og inspiration fra det unikke sydafrikanske miljø. Skitserne er skabt uden for arbejdstiden og giver et indblik i min kreative proces under mit ophold i Port Elizabeth. |
||
Tilbage til top | ||
Studieprojekter |
||
Coventry University. School of art & designBA (hons) Transport / Product design • 2001 - 2005
Nogle af projekterne fra mit studie på Coventry kan findes på sider om bildesign og transportdesign. Senere har jeg revideret og redesignet nogle af koncepterne for yderligere forbedring, hvilket også kan ses på disse sider. |
||
Tilbage til top | ||
Coventry University. School of Art & DesignEdexcel Diploma in Foundation Studies • 2000 - 2001
|
||
Tilbage til top | ||
Krabbesholm Højskole | Arkitektur og DesignKrabbesholm.dk • 1999 - 2000 I 1999-2000 tog jeg et årskursus på Krabbesholm Højskole, en højskole anerkendt for at tiltrække designere, arkitekter og kunstnere skandinavien. Krabbesholm er kendt for sit kreative miljø og de stærke faglige tilbud inden for kunst, design og arkitektur. Mit kursusforløb var delt i to semestre: det første semester fokuserede på produktdesign, hvor jeg arbejdede med alt fra konceptudvikling til prototyper. Andet semester bevægede jeg mig over på arkitekturlinjen, hvor vi dykkede ned i rumforståelse, skitsearbejde og 3D-modellering. Derudover tog jeg valgfag som croquis-tegning, hvilket gav mig en dybere forståelse af anatomi og formgivning. Krabbesholm har været en afgørende milepæl i min kreative udvikling og har givet mig et solidt fundament inden for både arkitektur og design. |
||
Tilbage til top | ||
Københavns medie produktionsskole1998 - 1999 Grafisk design på Mac og Windows • August 1998 - August 1999 Et af de mest betydningsfulde projekter, jeg arbejdede på, var redigeringen af medlemsbladet Subspace for den officielle danske Star Trek-fanklub, Trekkies.dk. Af lokalpolitiske årsager blev skolen senere nedlagt. |
||
Tilbage til top | ||
Ulrik Hoff tegnekursus1998 - 1999 Ulrik Hoff. Via min uddannelse på Københavns Medie- og Produktionsskole blev jeg anbefalet at tage et tegnekursus ved kunstneren Ulrik Hoff. Kurset fokuserede primært på frihåndstegning, med særligt fokus på croquis. Her fik jeg mulighed for at udvikle mine tegnefærdigheder, hvor jeg lærte at fange kroppens bevægelser og former gennem hurtige, intuitive streger. Denne erfaring var med til at styrke min forståelse for anatomi, proportioner og den menneskelige form. |
||
Kom i KontaktJeg er klar til at hjælpe med at realisere dit designprojekt. Lad os tale om dine idéer: |
|||
---|---|---|---|
Roug design / Lars RougLangebjergvej 558 Fastnettelefon: 36 96 45 58 CVR nr: 29874492 |
Menu |
SoMe forbindelserLinkedin |
|
Book en gratis samtale om dit projekt. | |||
Tilbage til top |