Animation VR oversigt |
||
Kundeprojekter | Transportdesign | Bildesign | Yachtdesign | 3D og animation VR | Produktdesign | Arkitektur | Grafiskdesign | ||
Med et renderingsprogram som muliggør, at man på en webside kan dreje og rotere en 3D-illustration rundt om et produkt - men det skal ses for at forstå det til fulde. Vi kan løse opgaverne på følgende måder:
Hvis I vælger at bruge et af eksemplerne,
vil jeg sætte pris på, at I Se nyhedsbrev skrevet maj 2013 om animations VR
|
Konsulentprojekter
Designkonkurrencer
Bestyrelsesstrategisk bidragEgne projekter |
|
Konsulentprojekter |
||
Arkitektur | SCSE Capital ApS | 3D modellør og stylist3D-modellering og designforslag til kontorbygningsfacaderenovering • April 2013 Jeg blev ansvarlig for at udvikle kreative og visuelle forslag til en moderne og tiltalende facadeudsmykning på en ellers anonym kontorbygning. Gennem brug af avancerede 3D-modelleringsværktøjer skabte jeg detaljerede visualiseringer, der transformerede bygningens udseende fra kedelig og neutral til en dynamisk og indbydende struktur. Mit fokus var at skabe et udtryk, der både var æstetisk tiltalende og funktionelt bæredygtigt, med respekt for bygningens oprindelige arkitektoniske linjer. Projektet blev afsluttet hurtigere end forventet og leveret før deadline. Se flere detaljer på oversigten med Annimation VR |
||
Tilbage til top | ||
Modedesign | Ilse Jacobsen • Hornbæk | 3D illustration og styling3D styling • Ilse Jacobsen • Hornbæk • maj 2011 3D-modellering af Ilse Jacobsens ikoniske regnstøvle. I samarbejde med Ilse Jacobsen blev der udført 3D-modellering af hendes velkendte regnstøvle, med fokus på digital visualisering af produktet. Dette projekt åbnede muligheden for at anvende 3D-scanning i fremtiden, hvilket kunne effektivisere processen og give præcisere modeller."
|
||
|
||
Tilbage til top | ||
Yachtdesign | Nordship Yachts ApS | 3D modellering, rådgivende designer3D modelleringer og konceptrapport • Nordship Yachts • 2007 - 2009 I perioden 2007-2009 havde jeg fornøjelsen af at samarbejde med Nordship Yachts på flere større projekter, som omfattede 3D-modellering, konceptudvikling og designløsninger. Dette samarbejde spillede en central rolle i at styrke mine færdigheder inden for 3D-visualisering og design, samtidig med at det bidrog til Nordships udvikling og lancering af nye modeller. Gennem projekter som Nordship 360 DS og 380 DS, samt en konceptrapport om indretningsinnovationer, var jeg med til at skabe visuelle løsninger, der hjalp med at sikre salget af både, før de var bygget. Resultaterne af vores samarbejde blev blandt andet præsenteret på internationale bådudstillinger, og bådene opnåede stor anerkendelse, herunder nomineringer til priser som European Yacht of the Year. Tryk på billedet og se flere billeder fra projekterne. |
||
Tilbage til top | ||
Designkonkurrencer |
||
Autostyling | Aquila Racing Cars ApS | Finaledeltageraquilaracingcars.com • Januar 2014 I januar 2014 deltog jeg i en designkonkurrence for at skabe en enkelt-sædet miniracerbil for Aquila Racing Cars. Sammen med Torben Nyegaard Poulsen havde vi to uger til at udvikle et forslag, som blev udvalgt blandt de syv bedste til at gå videre. I den næste fase fik vi otte uger til at finjustere og forbedre vores design. Til sidst blev de syv finaledesigns udstillet på Aquilas stand under en racerbilsmesse i januar 2014. Klik på billedet for at se flere billeder og en længere beskrivelse af projektet. |
||
Tilbage til top | ||
Interiør produktdesign | Ilva designkonkurrenceMarts 2013 Torben Poulsen og jeg deltog i ILVA's designkonkurrence, hvor vi præsenterede en komplet stueindretning med fokus på modulopbyggede møbler. Vores samarbejde trækker på tidligere erfaringer med møbeldesign, og til konkurrencen udviklede vi nye elementer til vores eksisterende serie. Målet var at skabe funktionelle og æstetiske møbler, der kan tilpasses forskellige indretningsstile og samtidig er enkle at producere. Med udgangspunkt i skandinavisk minimalisme har vi lagt vægt på rene linjer og multifunktionalitet. Tryk på billede for at se billeder |
||
Tilbage til top | ||
Bestyrelsesstrategisk bidrag |
||
Boligforeningen Østerpark og Teytaud. Rådgivende Ingeniører A/S | 3D modellør3D styling • 2012 I forbindelse med renoveringen af Østerparks bygning på Jagtvej 213-115, hvor jeg var bestyrelsesmedlem i boligforeningen, udarbejdede jeg i samarbejde med TEYTAUD Rådg. Ing. A/S 3D-modeller af facadeforslag. Forslagene blev udarbejdet til brug for Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune, så de kunne godkende renoveringsplanerne. TEYTAUD præsenterede to facademønsterforslag, som jeg integrerede i min 3D-model af bygningen. Dette gjorde det muligt for Københavns Kommune at visualisere og godkende renoveringen. Renoveringen blev påbegyndt i efteråret 2013. |
||
Tilbage til top | ||
Egne projekter |
||
Bugatti Sophus – Et visionært bildesignkonceptBugatti Sophus er et bildesignkoncept, der har gennemgået flere iterationer med seneste opdatering skabt under den første corona-nedlukning i marts-april 2020. Designet er resultatet af en dybdegående 3D-modellering, hvor der er lagt vægt på store, elegante flader kombineret med præcise snit og detaljer, som fx det detaljerede grillnet. I dette koncept er der også lagt vægt på fleksibilitet i designprocessen, så nye detaljer kan tilføjes i fremtidige opdateringer. Et eksempel på dette er arbejdet med lygterne, hvor der i løbet af 2020 blev udviklet fire forskellige lygtekoncepter til forlygterne, hvilket giver bilen et unikt udtryk. Bugatti Sophus er skabt med tanke på en mere folkelig version af Bugatti, hvor der er mulighed for bagsæder og plads til bagage, hvilket gør den mere anvendelig til daglig brug. Alle visualiseringer og billeder er produceret ved hjælp af det avancerede renderingsprogram Keyshot, hvilket fremhæver bilens detaljer og overordnede design. Tryk på billede for at se illustrationer. |
||
Tilbage til top | ||
Jetvandflyver til én person – et revolutionerende designkonceptDenne enkeltmandsjetvandflyver er tænkt inden for samme kategori som jetski – et kraftfuldt, støjende og adrenalinfyldt fartøj, der skaber både fascination og irritation. Selvom andre sejlere måske vil finde det forstyrrende, vil brugeren nyde følelsen af frihed og fart, med håbet om at imponere dem omkring sig. Projektet begyndte som en simpel skitse og blev senere udviklet i 3D. Efterhånden er konceptet blevet forfinet og videreudviklet. I april 2014 besluttede jeg at redesigne flyet og optimere detaljerne.
Automotive Design Workshops • David Hilton i Köln.I august 2010 deltog jeg på et fem-dages intensivt designkursus med den kendte bildesigner David Hilton i Köln. Kurset fokuserede på hurtige skitselayouts og ideudvikling. De første to dage blev brugt på skitsering, og de sidste tre dage handlede om enten at bygge en lermodel eller udvikle ideen digitalt i 3D. Det var her, konceptet til denne jetvandflyver blev født. Tryk på billedet for at se alle billeder af flyet. |
||
Tilbage til top | ||
Chevrolet - HvalborgØvelsen gik ud på at bygge en model op ved at starte med at skabe store flader, som derefter blev bearbejdet ved at skære ind i fladerne og runde hjørnerne. Idéen bag formen kommer fra en af de mange Corel Draw fladsidetegninger, jeg lavede og designede, før jeg begyndte på tegnekurser. Dengang tegnede jeg 2D fladtegninger og gav hvert projekt et navn; denne fik navnet Hvalborg. Det første forsøg på at bygge modellen var i slutningen af 2009. I februar 2012 designede jeg en ny model over tre dage i 3D Alias Studiotools, men jeg var ikke helt tilfreds med formen. I 2014 besluttede jeg mig derfor for at revurdere konceptet. To år senere kiggede jeg igen på konceptet, og jeg havde stadig idéen om at bygge en bil med samme designprincip - store flader der bearbejdes og formes yderligere. Med det seneste koncept har jeg fundet et bilmærke, Chevrolet, der passer godt til formens æstetik. Tryk på billedet for at se detaljer. |
||
Tilbage til top | ||
Golfvogn Februar 2012 2008 kiggede jegpå hvad der egentlig kunne gøres bedre ved de golfvogne som er ude på markedet. En af de detaljer jeg synes som er et problem ved nuværende golfvogne er, at fastgøre golfbaggen bagi, som ofte er med nogle billige materialer på vognen. Derudover kiggede jeg også på ergonomien og legede med ideen om, at der skulle kunne sidde 3 voksne mennesker ved siden af hinanden, derfor kom jeg op med en rund bænk i stedet for en lige bænk som er på traditionelle golf carts. Bagi er min ide, at der er integreret golfbags, hvor man sætter sine golfkøller i vognen, plus at bagi, at der er en klapstol til en 4. spiller. Jeg har kigget på designet mange gange og forbedret detaljer over tid. Klik på billedet for at se detaljer. |
||
Tilbage til top | ||
LastbilskonceptI nutidens bymiljøer er der et stigende behov for at forbedre sikkerheden omkring lastbiler, især når det gælder blinde vinkler og interaktionen med bløde trafikanter som cyklister og fodgængere. I stedet for blot at tilføje ny teknologi til et ældre design, var min idé at gentænke hele lastbilens design, så den bedre kunne tilpasses moderne byers behov. Denne idé blev født i 2006, hvor jeg begyndte at lave skitser af en lastbil, der ikke blot skulle være mere funktionel, men også æstetisk tilpasset et bymiljø. Gennem 2008 udviklede jeg en 3D-model i Alias, hvor jeg arbejdede med form, funktion og sikkerhed. Modellen repræsenterede en radikal tilgang til, hvordan lastbiler kunne designes til at løse problemerne med blinde vinkler. I februar 2012 udviklede jeg endnu et nyt design i Alias StudioTools, hvor fokus var på at skabe en endnu mere strømlinet og sikker lastbil. Denne prototype kombinerer innovative designelementer med en fremadskuende tilgang til transportdesign, som både øger trafiksikkerheden og reducerer byernes trafikproblemer. Flere detaljer tryk på billedet |
||
Tilbage til top | ||
Interiør produktdesign | Dynamisk sofakoncept til større områderDenne sofa blev udviklet gennem eksperimenter i 3D-programmet Alias StudioTools. Formålet var at skabe et større møbel, der kunne anvendes i det offentlige rum, både indendørs og udendørs. Sofaens design er inspireret af dynamisk bildesign, hvor formens refleksioner spiller en central rolle. I visualiseringerne i KeyShot er sofaen præsenteret i en rød nuance, der understøtter dens moderne og iøjnefaldende udtryk. Med sine organiske linjer og automotive styling er sofaen ideel til større områder, hvor både æstetik og funktionalitet er i fokus.
Tryk på billedet for at se billeder i større størrelse. |
||
Tilbage til top | ||
Modedesign | Stilletter møder sportsverdenenDette projekt udspringer af et ønske om at udforske og gentænke formen på en højhælet sko. Visionen var at forene elegance og sportens æstetik, hvilket resulterede i udviklingen af en 3D-model af en stillet, der inkorporerer sportslogoer. Mit mål var at visualisere, hvordan et sportsbrand kunne bevæge sig ind i højhælsbranchen og dermed redefinere, hvad et skodesign kan være. Jeg brugte skostørrelse 35 som udgangspunkt for grundformen og eksperimenterede derfra med forskellige former og tilgange til hæle.
Uventet opmærksomhed på falske salgssiderI marts 2021 opdagede jeg, at billeder af dette koncept blev misbrugt på falske salgssider, hvor skoene blev uretmæssigt tilbudt til salg. Selvom skoene ikke findes i virkeligheden, var der opfundet positive anmeldelser fra "købere". Jeg forsøgte at advare potentielle købere gennem anmeldelser, men uden held. For at beskytte mit arbejde har jeg tilføjet en tekst på billederne, der tydeliggør, at det kun er en 3D-illustration. |
||
Roug design / Lars RougLangebjergvej 558 Fastnettelefon: 36 96 45 58 CVR nr: 29874492 |
Menu |
SoMe forbindelserLinkedin |
|
---|---|---|---|
Tilbage til top |