Båd og Yachtdesign |
||
Kundeprojekter | Transportdesign | Bildesign | Yachtdesign | 3D og animation VR | Produktdesign | Arkitektur | Grafiskdesign | ||
Båd- og Yachtdesign: Muligheder og koncepterSkibsfart | Megayachts | Sejlbåde | Sejlsport | Bådindretning Jeg tilbyder design- og konceptløsninger til bådindustrien, som dækker alt fra store fragtskibe, megayachts og lystyachts til sejlbåde. Mine tjenester inkluderer ergonomiske løsninger til cockpits, stilfuldt båddesign samt grafiske forslag til bådskrog og sejl, specielt til kapsejladsbåde. Jeg kan også udvikle sponsorbemaling og andre visuelle elementer.
Min baggrund i det maritimeJeg er opvokset i en sejlerfamilie, hvor sejlsport og sejlads har været en naturlig del af min barndom. Min familie har altid haft båd, og jeg har tilbragt utallige somre med at sejle i de danske farvande og i den svenske skærgård, især i vores Luffe 37 - (D010 Beagle). Senere har jeg også sejlet i Middelhavet på større sejlbåde som eksempelvis en Oyster Yacht. Som barn sejlede jeg optimistjolle på Furesøen og var medlem af Yachtklubben Furesøen. Efter Optimisten overvejede jeg kort at skifte til Europajolle, men blev opfordret til at sejle Yngling. I stedet valgte jeg at forfølge en anden passion og tog svæveflyverundervisning. Der er mange ligheder mellem svæveflyvning og sejlsport, og jeg har senere været involveret i et vingesejlsprojekt, inspireret af flyindustrien. Selvom jeg kommer fra en konkurrencepræget familie, har min interesse altid været rettet mod bådens design og form snarere end selve sejladsen. Jeg er den første i familien, som tog en duelighedsprøve. Selvom jeg ikke sejler aktivt i dag, følger jeg stadig med i udviklingen inden for sejlsporten og de store kapsejladser. Jeg er fortsat passioneret omkring at udvikle sejlsporten og ser frem til at bidrage med innovative designløsninger til bådindustrien. |
Konsulentprojekter
Designkonkurrencer
Egne projekter |
|
Konsulentprojekter |
||
Shipping | Blue Technology | Ansvar for design og 3D-modelleringVingesejlskibskoncept • bluetechnology.dk • Aktiv siden december 2010 Udvikling af en ny skibstype, der kombinerer teknologierne vingesejl, flerskrog og letvægtsmaterialer for at muliggøre emissionsfri maritim transport. Siden 2010 har jeg haft ansvaret for alle illustrationer og bidraget aktivt til designudviklingen. I 2018 opnåede vi støtte fra Den Danske Maritime Fond og gennemførte et "Proof Of Concept" med lovende resultater. Denne skibstype kan transportere store mængder gods uden brug af fossile brændstoffer og samtidig opretholde en gennemsnitshastighed på 17 knob på tværs af Atlanten. Vores næste skridt omfatter et Joint Industry Project (JIP) over de kommende år, der har som mål at nå TRL6 (Technology Readiness Level 6). Dette vil muliggøre EU’s delvise ejerskab for at fremme teknologien yderligere. Potentielt kan denne skibstype reducere verdens CO2-udledning med 2-3% inden 2050.
Klik på billedet for at se flere illustrationer. |
||
Tilbage til top | ||
Mega Yachtdesign | Icon yachts | KonceptdesignerTestprojekt for den hollandske megayachtvirksomhed Icon Yachts • Maj 2011 - 2023. I dette projekt arbejdede jeg på fritidsbasis som konceptdesigner, hvor jeg blev bedt om at udvikle idéer til formgivning af megayachts baseret på en 50 meter privat yacht. Projektet havde ingen fast deadline, og mit ansvar var at præsentere flere innovative og stilrene designkoncepter med fokus på både æstetik, funktionalitet og de nyeste teknologier inden for yachtbygning. Dette testprojekt gav mig mulighed for at udforske kreative grænser og komme med flere designidéer til fremtidens luksusyachts. |
||
Tilbage til top | ||
Yachtdesign | Nordship Yachts ApS | 3D modellering, rådgivende designer3D modelleringer og konceptrapport • Nordship Yachts • 2007 - 2009 I perioden 2007-2009 havde jeg fornøjelsen af at samarbejde med Nordship Yachts på flere større projekter, som omfattede 3D-modellering, konceptudvikling og designløsninger. Dette samarbejde spillede en central rolle i at styrke mine færdigheder inden for 3D-visualisering og design, samtidig med at det bidrog til Nordships udvikling og lancering af nye modeller. Gennem projekter som Nordship 360 DS og 380 DS, samt en konceptrapport om indretningsinnovationer, var jeg med til at skabe visuelle løsninger, der hjalp med at sikre salget af både, før de var bygget. Resultaterne af vores samarbejde blev blandt andet præsenteret på internationale bådudstillinger, og bådene opnåede stor anerkendelse, herunder nomineringer til priser som European Yacht of the Year. Tryk på billedet og se flere billeder fra projekterne.
|
||
Animation VRFør musen over billedet og klik på venstre knap for at interagere. Mere information om animation VR |
||
Tilbage til top | ||
Designkonkurrencer |
||
Brand identitet | Rockwool GC32 DesignkonkurrenceJanuar 2021 I januar 2021 afholdt Rockwool, som sponsorerer dansk sejlsport, en designkonkurrence for at finde det bedste sponsor-design til det danske GC32 racing team. Konkurrencen fandt sted mellem jul og nytår 2020, og jeg udviklede 14 hovedforslag, der kunne mikses og matches i Photoshop, hvilket resulterede i 100 mulige designs. Mit fokus var på at skabe et design, der udtrykte dansk identitet ved at tage inspiration fra dansk fankultur og national stolthed. Rockwool valgte i sidste ende at prioritere deres egen brandidentitet og valgte en vinder fra Asien med fokus på Rockwool som sponsor frem for danskhed. Du kan downloade den PDF, jeg indsendte (lille format, 4 MB). |
||
Tilbage til top | ||
Egne projekter |
||
Yachtdsign | Matchrace designkoncept sejlbådDette koncept blev oprindeligt udviklet, mens jeg studerede på Coventry University. Gennem årene har jeg gentagne gange vendt tilbage til designet, med det formål at forbedre og forfine det, mens jeg fastholder den oprindelige vision. Båden er designet til matchracing og kunne potentielt være en moderne erstatning for de både, der i dag anvendes af Dansk Sejlunion. Med sin elegante, men funktionelle form er konceptet skabt til at forene hastighed, præcision og innovation inden for sejlsport. . |
||
Tilbage til top | ||
Jetvandflyver til én person – et revolutionerende designkonceptDenne enkeltmandsjetvandflyver er tænkt inden for samme kategori som jetski – et kraftfuldt, støjende og adrenalinfyldt fartøj, der skaber både fascination og irritation. Selvom andre sejlere måske vil finde det forstyrrende, vil brugeren nyde følelsen af frihed og fart, med håbet om at imponere dem omkring sig. Projektet begyndte som en simpel skitse og blev senere udviklet i 3D. Efterhånden er konceptet blevet forfinet og videreudviklet. I april 2014 besluttede jeg at redesigne flyet og optimere detaljerne.
Automotive Design Workshops • David Hilton i Köln.I august 2010 deltog jeg på et fem-dages intensivt designkursus med den kendte bildesigner David Hilton i Köln. Kurset fokuserede på hurtige skitselayouts og ideudvikling. De første to dage blev brugt på skitsering, og de sidste tre dage handlede om enten at bygge en lermodel eller udvikle ideen digitalt i 3D. Det var her, konceptet til denne jetvandflyver blev født. Tryk på billedet for at se detaljer. |
||
Roug design / Lars RougLangebjergvej 558 Fastnettelefon: 36 96 45 58 CVR nr: 29874492 |
Menu |
SoMe forbindelserLinkedin |
|
---|---|---|---|
Tilbage til top |